Gå til innhold

ASUS A8N-E vs. MSI K8N Neo4 Platinum

Anbefalte innlegg

Ganske enkelt... hvilket er best? så vidt jeg kan se så er det like bortsett fra at asus kortet har 2000mhz bus, mens msi har 1000.. er det noen kort i denne klassen for socket 939, som er bedre uten å trekke inn SLI? og er f.eks dette asus kortet det samme som ASUS A8N-SLI Deluxe bortsett fra SLI`en? for til mitt oppsett så har jeg fått anbefalt det sisst nevnte kortet, men synes på en måte det er litt unødvendig å ha SLI når jeg skal ha x800xl kortet, gi og med at jeg ikke kan sette inn ett til.. men dere folkens vet garantert mer enn meg, og derfor trenger jeg hjelp med dette.. hva skal jeg kjøpe?

PS! jeg er ganske nybegynner på data, så alle disse ordtaken og forkortelsen som brukes kan jeg ikke så godt, så vær snill med bruken :D hehe...

mvh. -roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke i tvil om at jeg hadde valgt MSI K8N Neo4 Platinum.

Det koster ca 2 hundringser mer(på Komplett), men da får du:

-4 ekstra SATA porter via Silicon Image chip og SATARAID5 støtte

-En ekstra LAN port med støtte for 10/100/1000 Fast Ethernet med Marvell 88E8053

-Firewire porter på kortet og via ekstra brakett

Du kan lese en test her.

Lenke til kommentar

Ville bare nevne at en del folk har hatt problemer med overklokking på Msi K8n neo4. Problemet gjelder stort sett bare cbbid winnie cpu`er, men har også forekommet på venice. Jeg hadde inntil nylig et Msi K8n, men sendte det i retur. Blir nok bytte til et DFI eller Asus kort for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...