Gå til innhold

Trenger orginal lyddriver til E-Mu 0404 lydkort

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et uforutsett problem når jeg reinstallerte Windows isted. Jeg har et E-MU 0404 lydkort, som windows selvsagt ikke finner. Det jeg ikke hadde regnet med, er at driverne som ligger på www.emu.com bare er oppdateringsdrivere, man kan ikke installere de uten å ha lagt inn driverne fra CD'n først. CD'n er søkk borte vekk. Så da sitter jeg her helt uten lyd, og de gamle driverne er ikke å oppdrive på emu.com.

Sitter det noen der ute med EMU 0404-kort som har denne magiske CD'n, og kan sende meg driverfilene over email, hadde jeg blitt ubeskrivelig glad :)

[email protected] er adressa.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Been there, done that. De har bare oppdateringsdrivere alle sammen :(

Prøvde til og med noe tjafs som heter kX audio custom drivers.

De støtter Creative og EMU-kort (E-Mu eies av Creative Labs) iflg hypen på websida. Jeg er avhengig av full kontroll over ruting fra analog inngangene til ASIO-kanaler, noe denne mikseren gjør. Jeg er musiker og tar opp instrumenter via lydkortet.

Det virka såklart ikke det heller. E-mu kortene har sin egen diger mixer med effekter og alt mulig innebygd. Så denne mystiske hoveddriveren er ikke å finne noensteds...pokker gjør jeg da :nei:

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Triste saker. E-MU nekter på sitt offisielle forum å legge ut en komplett driverpakke, iflg deres offisielle kontaktperson Ichi på forumet. Det er altså ikke mulig å få tak i driverne uten å bestille ny CD og betale for dette. De sier bare "so don't lose your CD's then. If you buy a new CD in a record store and lose it, it's gone. You can't download it again. If you lose your car keys, they're gone, you can't download them. So keep your original CD's in a safe place!"..hva faen hjelper det når de først ER borte...sykt..

http://www.productionforums.com/emu/topic.asp?TOPIC_ID=2047

Her sitter jeg med et ubrukelig lydkort og ingen lyd...

"There is no conspiricy or agenda. The simple facts why we haven't done a Full is.

1) Development and Maintenance. As a big company, we have many rules, systems and controls. So we can't just mash something together and put it out. We change 1 line of code and it has to go through an entire process of testing and approvals as we are dealing with millions of customers with UDA. Doing this for many releases is difficult and time consuming and would further delay release of software. So you yell at us when we're late you yell at us when we try to speed up.

"

Jammen hva er problemet deres, driveren ligger jo på den forbanna CD'n man får med kortet?! Tullefirma..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jammen hva er problemet deres, driveren ligger jo på den forbanna CD'n man får med kortet?! Tullefirma..

Typisk Creative/EMU holdning... :no:

Kanskje du kan ta kontakt med dem du kjøpte kortet fra. De pleier ikke være så vanskelige som EMU selv.

Lenke til kommentar

Problemet er at ASIO driverne i seg selv ikke er hoveddrivere, det er bare en del av driverne som gjør det mye kjappere å snakke med utenbords instrumenter og PC'n. De eliminerer lag/latency. Med et soundblaster-kort er ikke inngangene særlig "viktige", iom at det er laget for å ha god lyd ut. Derfor får man veldig fort mange millisekunder latency fra du trykker en tangent på keyboardet til lyden kommer fram. Da er det umulig å ta opp noe som helst i korrekt timing. ASIO-drivere brukes i E-MU DSP-pakken også, stort sett alle "proffe" lydkort har full støtte for ASIO2.0 standarden og har sånne inkludert. Mulig ASIO4ALL har bedre optimert driver enn de som følger med. Men det hjalp fortsatt ikke meg, desverre. "No WDM souncard installed". Så jeg må nok ha hoveddrivere også. Som er klin umulig å finne online ser det ut for...har ingen her et E-MU kort av noe slag? 0404, 1212, 1218 etc..

har endevendt hybelen etter den CD'n, det er som å finne ei nål i en høystakk, når jeg har hundrevis av brente CD'r rundt omkring i skuffer og skap. Utrolig kjipt å ikke ha lyd.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...