Gå til innhold

Marijuana eller Hasj?

Anbefalte innlegg

Jeg var på fest igår og jeg og en kompis begynte å diskutere hva som var sterkest av Marijuana og Hasj, jeg sa at det var det samme opplegget fordi jeg har hørt det en eller annen plass, men han blånektet på dette og sa at hasj som funket best....men jeg tviler egentli på det, noen som har noen fakta om dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hasj..

Begge er fra samme plante men forskjellig del av planten.

Sikker informasjon på erowid.org(Er den linken lov?)

Haha! dette vet Bundy alt om!!

Hasj er det sterkeste, mangen forveksler disse to plantene og trur at Hasj er et slang-utrykk av marihuana, men Hasj er sterkest (Leste i leksikon...)

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig med teoretisk diskusjon om narkotika på internett, og Erowid gjør ikke annet enn å dokumentere, noe som er fullstendig lovlig.

Hasj har en fortyngende effekt, og man føler seg veldig avslappet og trøtt når man røyker det. Musikk virker også veldig avslappende.

Marihuana gjør deg høy. Du kan få egenskaper du aldri har fått før (alle har vel hørt om å fly?), eller i det minste innbiller du deg det. Alt er mye mer uvirkelig, så i så måte er det vel mer inntrykksfullt enn hasj, men hva som er "sterkest" er vel opp til en hver å bedømme.

Marihuana er vanligvis mer potent enn hasj som jeg vet (i THC-mengde), i hvert fall spesielle vekster (superskunk).

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Hasj..

Begge er fra samme plante men forskjellig del av planten.

Sikker informasjon på erowid.org(Er den linken lov?)

Haha! dette vet Bundy alt om!!

Joa, har 20 planter voksende :roll:

Come on, dette er jo allmenn kunskap!

jada, jeg bare snakket litt Ironi jeg... men men, seff vet de fleste dette!!

Lenke til kommentar

Hasj er konsentrert marihuana for å si det på en enkel måte. THC oljen er trukket ut av cannabisplanter på en eller annen fiks måte og blandet med en herder så det blir til plater. I utgangspunktet er det ett og samme produkt, men man trenger mindre mengde hasj for å bli stein. Mange folk sier at det er stor forskjell på de to, men det er mest sannsynlig grunnet mengden thc man får i seg. Dermed blir man ofte ganske knekt når man røyker hasj og litt mindre knekt men mye av samme effekten av marihuana.

Lenke til kommentar

I teorien er begge forumene like (ja, jeg vet hvilket forum dere mener), men her er de mer strenge på hva de vil ha noe av på forumet. Å diskutere narkotika er ikke ulovlig, dette sørger ytringsfriheten for.

Og ja, man pleier å blande hasj med tobakk. Det er likevel mulig å røyke det rent. (Dette er ikke tips på noen som helst måte, hvis dere føler dere fristet til å slette posten)

Lenke til kommentar
Hasj er konsentrert marihuana for å si det på en enkel måte. THC oljen er trukket ut av cannabisplanter på en eller annen fiks måte og blandet med en herder så det blir til plater. I utgangspunktet er det ett og samme produkt, men man trenger mindre mengde hasj for å bli stein. Mange folk sier at det er stor forskjell på de to, men det er mest sannsynlig grunnet mengden thc man får i seg. Dermed blir man ofte ganske knekt når man røyker hasj og litt mindre knekt men mye av samme effekten av marihuana.

Hasj kommer fra blomsten til indisk hamp, marihuana kommer fra bladene og stilkene :roll:

Lenke til kommentar

Hasj er laget av trichomene(aner ikke hva dette heter på norsk) fra marijuana planten, dette er de små hvite hårene på cannabis blomstene. Forstørret ser trichomes ut som små hvite hår, med en rund kule på toppen.

Disse presses sammen, eller forblir i pulver from, og dette er i bunn og grunn hasj.

Videre blandes det nok en del dritt i det for å få større mengder til kommersiel eksport.

Men, ren hasj er mye sterkere en marijuana siden 99% av THC'en i en cannabis plante ligger inne i disse 'kulene'. :)

Dårlig forklart av meg, så her er et bilde av trichomes:

trichomes

Lenke til kommentar
Hasj kommer fra blomsten til indisk hamp, marihuana kommer fra bladene og stilkene :roll:

Eh... nei.

Hasj er de krystallene man gjerne ser på marijuana presset til en fast form.

Marijuana er toppskuddene fra Cannabis Sativa eller Cannabis Indica, og hasj kan være begge deler.

Eneste grunnen til at hasj er sterkere er at planterestene ikke vil være der og THC innholdet vil derfor være høyere.

Lenke til kommentar
Hasj er størknet sevje fra cannbisplanten, marijuana er blomstene, hasjolje er olje fra planten (ikke det samme som hasj). Oljen er sterkest, deretter hasj, og marijuana er mildest.

Er hva jeg har hørt og...

Men hva er egentlig pot?

En annen ting jeg lurer på er hvorfor h/m virker forskjellig?

Kan det han noe med at man får i seg hamp når man røyker marijuana?

Og så lurer jeg på hvorfor man i andre land røyker nesten bare marijuana fremfor hasj...

I norge er det vel pga at det er enklere å smugle hasj enn marijuana..

Endret av Bogan
Lenke til kommentar

Pot er slang for marijuana. Virkningen av cannabisstoffer er stort sett lik. Hvis det er noen forskjeller går det nok på blandingsforhold. Hasj er enkelt og smugle. Marijuana er vanlig der det ikke trengs smugling, dvs. man dyrker det selv.

Lenke til kommentar
Hasj er størknet sevje fra cannbisplanten, marijuana er blomstene, hasjolje er olje fra planten (ikke det samme som hasj). Oljen er sterkest, deretter hasj, og marijuana er mildest.

Er hva jeg har hørt og...

Men hva er egentlig pot?

marijuana ;)

Edit: Feynman kom meg i forkjøpet.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...