El Matador Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei! Jeg driver å tegner i Sketchup, Men det er en ting jeg ikke forstår. Når jeg tar en sirkel mitt inne i en f.eks rektangel får jeg noen rare blå mønstre. Hva er dette og hvordan kan dem fjernes/fixes? Ps: Kanskje denne er feilpostet, men jeg tenkte det var denne kategorien som var lettest oh få hjelp i. Er den feilpostet er det bare å flytte den Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 har aldrig sett noe sånt før.... Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har merket du får dem hvis du: 1. Lager en sirkel 2. Skriver inn et lengdemål for å få den i den størrelsen du vil ha Hvis du tegner den direkte opp i den størrelsen du vil ha, så skjer ikke dette, ihvertfall er det slik hos meg. Hvorfor det skjer vet jeg ikke, er vel bare en bug. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har merket du får dem hvis du:1. Lager en sirkel 2. Skriver inn et lengdemål for å få den i den størrelsen du vil ha Hvis du tegner den direkte opp i den størrelsen du vil ha, så skjer ikke dette, ihvertfall er det slik hos meg. Hvorfor det skjer vet jeg ikke, er vel bare en bug. jeg fattet det ikke helt, men. Jeg tror ikke det kommer opp vis du måler deg frem med målebåndet til midten og lager sikelen. Skal tegne videre og se hva som skjer. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg tror jeg har funnet feilen. Vis sirkelen berører en linje du har laget oppstår buggen. Vis du du lager sirkelen uten at den går igjenom/berører en linje opstår ikke buggen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg tror jeg har funnet feilen. Vis sirkelen berører en linje du har laget oppstår buggen. Vis du du lager sirkelen uten at den går igjenom/berører en linje opstår ikke buggen. Det var vist ikke derfor. Jeg aner rett og slett ikke hvorfor det skjer Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis sirkelen går utenfor en kant, skjer det også ihvertfall. Det jeg sa istad funka ikke nå, men når jeg lager sirkler på Sketchup-tegninga av kabinettet mitt, skjer det alltid bare jeg skriver inn måla nede i det lille hvite feltet nederst til høyre. Et par eksempler: Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Her er ett eksempel på det jeg mente i stad: På det øverste screenshotet har jeg nettopp lagd sirkelen, ingen "blanda farger" nå. Mens på det nederste bildet, etter at jeg har skrivd inn et mål, monger fargen... Endret 21. mai 2005 av mr1989 Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Har opplevd det der mange ganger selv. Noen ganger oppfatter sketchup sirklene du lager på en flate skal være en egen rund flate utenpå den andre. Vet ikke helt hvorfor. Dårlig formulert.. Skal teste litt, så svarer jeg igjen seinere. EDIT: Det jeg fant ut var at sirkelen du skal tegne ikke må komme i kontakt med noen andre linjer.. EDIT2: Samme om du skriver inn mål selv eller ikke. Endret 22. mai 2005 av MixMaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå