Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Netgearkort

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Netgear som kan hjelpe meg(gjerne også andre hvis dere vet svaret)?

Har nettopp kjøpt meg ett Netgear WG311T PCI Adapter. Jeg har en 3com trådløs router som funker helt fint opp mot min laptop trådløst.

Først installerte jeg i feil rekkefølge, og XP tok seg av all installasjonen. Han fant drivere på widows update(Haddenettverkskabel i bak), og installasjonen gikk greit.

Når jeg søkte etter nett, fant han 5 forskjellige nett. Alle var secure. Når jeg trykte mitt eget nett, sto den på connecting ett par sekunder, for deretter komme feilmelding om at han ikke fant nettet. Styrken var 5+.

Når jeg forsøkte alle de andre nettene, kom jeg videre til en box hvor jeg skulle fylle ut Securety key. Men altså ikke på mitt eget nett...

Jeg valgte derfor å slette driverne og foreta hele prosessen på nytt. Da installerte han ett eget software fra Netgear kalt - Netgear Smart Wizard - Wireless Assistant.

Også her fant han 5 forskjellige nett. Når jeg taster inn keyen i software og forsøker å koble til min gen router kommer det opp "Validate setteing". Når denne boxen går bort skjer det ingenting og han fortsetter å scanne etter nett.

Når jeg forsøker å koble til de andre nettene med min egen key: Kommer dette nettet opp nede, og han scanner ike etter nett lengre. Han viser at nettet er låst(hengelåsbilde) (siden jeg har feil key) men jeg har tydelig kontakt med routeren. Men får altså ikke kontakt med egen router.

Jeg skriver nå fra laptopen, og kommer helt fint på nett med den.

Hva gjør jeg? Må man åpne routeren på noen slags måte for dette kortet, elelr rett og slett for flere kort? Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at de som har hatt problemet har akkurat same hovedkort som meg: msi k4-ultra motherboard AMD.

Forsøkte det du hadde foreslått før du edita;) Da kom jeg faktisk ett steg lengre. Kortet koblet til routeren, men var fortsatt låst, (Gul tekst, med låst hengelås) selv med riktig key.

I tillegg har maskinen krasjet 4 - 5 ganger i løpet av prosessen. Og etter å ha lest tråden du postet, skjønner jeg at dette tydeligvis er ett problem. Kortet takler ikke AMD prossesorer hvis jeg har skjønt det riktig.

Regner med at Elkjøp lar meg returnere dette?

Lenke til kommentar

En av løsningene i tråden var jo å gjøre slik jeg gjorde av en glipp først. La Xp hente driveren direkte og styre kommunikasjonen med XP`s software.

Da fikk jeg jo installert alt på riktig måte, men fikk altså ikke frem den plassen der man skriver inn key for å komme inn på routeren. Er det forsøket verdt å gjøre dette på nytt? Kom som sagt inn på en del andre routere i nabolaget som tillot meg å skrive inn keyen. Men ikke min egen router.

Noen forslag på hvordan jeg kommer inn fra den varianten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...