frossensofa Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Noen som har greie på hva som må til for å starte som en ISP leverandør? Det er snakk om en lokal ISP, kan man leie tilkoblingspunkt eller hvor mye koster koster det å sette opp et tilkoblingspunkt? Er det andre fakorer som er viktig å tenke på?(ikke økonomisk og administrativt) Lenke til kommentar
frossensofa Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Fant det jeg trengte å vite... Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvor fant du dette? Vil du dele infoen? Lenke til kommentar
frossensofa Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 noen linker: firma.no bredbandportalen.no er så drit lei de høy prisene så jeg tenkte jeg skulle sjekke hva som må til for å starte eget lokalt der jeg bor(tønsberg) og senke prisene maksimalt, men ser at det må mye penger til og mye folk til for dette... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Du oppdaget tydeligvis hvorfor bredbånd er dyrt. www.jara.no er en side å sjekke ut hvis en lurer på hvilke priser som gjelder for ISP'er som benytter Jara (telenor) sin infrastruktur. Det er ikke akkurat så veldig billig når en legger alt sammen. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 poenget med å få det billige, eller måten å få det billig på, er å finne en måte å unngå å bruke telenor sitt nett. og det er flere Globale ISP som leverer til Norge. NIX1 og NIX2 er bare noen knytepunkter som man kan starte fra. koster lite for å koble seg opp. vi var en gruppe som vurderte det, men vi noen falt i fra så da måtte vi droppe det. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hvis man skal holde seg utenom allerede eksisterende fysiske nett så blir det fort ekstremt dyrt... Lønnsnivået i Norge er jo høyt, så hver eneste person som jobber med å grave/strekke kabler koster deg fort et par tusen kroner dagen - og det er bare jobben uten materiell osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå