Gå til innhold

Creative mp3spiller med problemer.

Anbefalte innlegg

Vel, etter at min Creative Zen Touch (20 gb) var hos legen etter et lite fall fra 1000 ganger sin egen høyde, ble den erstattet av en ny og pen creative som jeg fikk gratis. Etter å ha ladet den opp var det bare å kjøre en usb opp i analen på den og legge inn sanger.

Pcen lager sånn "dudu"lyd som den gjør når man kobler til en mp3spiller/kamera/osv.

Mp3spilleren står som "forankret" og alt er bare fryd og glede.

MEN, inne på "min datamaskin" kan jeg ikke finne mp3spilleren igjen.

Og heller ikke "Nomad Explorer" sier at den er tilkoblet.

Jeg har prøvd å instalere alt mulig dritt på ny, og så sent som for tre dager siden, la jeg inn noen bilder ved hjelp av samme usbkabel, og samme usbport. Og før mp3spilleren var hos legen hadde jeg jo lagt inn evig mange sanger.

Et forslag tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!:

Installasjon

Installasjon av Creatives Jukebox-spillere har aldri vært en enkel affære, og så er også tilfelle med Zen Touch. Creative fortsetter sin meningsløse tradisjon med å fortsette å kreve både egne drivere for spilleren samt et eget overføringsprogram. Ikke nok med at man må installere drivere, men man må faktisk starte maskinen på nytt før man kan begynne overføringen av filer.

Det å ha et eget overføringsprogram har dog en en viss funksjon, nemlig at sanger blir langt mer søkbare, og man kan finne frem til sanger på basis av artistnavn, album, sjanger osv. Dette er ikke så enkelt hvis man kun legger inn filer i en normal mappestruktur. Denne måten å organisere filer på krever at ID3-informasjonen i all musikken er korrekt, hvis ikke får man en svært uoversiktlig musikksamling. Organiseringen ligner med andre ord svært mye på slik iPod gjør det.

Creative har uansett forbedret sitt overføringsprogram betraktelig i forhold til hvordan det var tidligere. Før var det slik at man merket en del filer man skulle overføre, og ble bedt om å skrive inn artist og album.

Merket man mange mapper av gangen tolket programmet det som om alle mappene var av samme artist og album. Dette gjorde at man måtte overføre kun én og én mappe for å få orden på filene. Dette slipper man nå som ID3-informasjonen har tatt over sorteringsjobben - men det krever som nevnt over at informasjonen her er korrekt, ellers risikerer man at filer i samme mappe blir spredt ut over mange forskjellige virtuelle mapper.

Det skal nevnes at man kan få tilgang til filer gjennom filbehandleren, men det krever at man installerer en tilleggsmodul, og da er man i grunn like langt: Ekstra programvare kreves, selv om man på denne måten kan påstå at spilleren fungerer som en bærbar lagringsenhet for alle typer filer.

:hmm:

Endret av zefler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...