dephz Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) min cpu har vært oppe i 100grader og jeg lurer på hvor varm den kan være før den ryker? :s Edit: det er en Amd 64 3000+ Endret 21. mai 2005 av dephz Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 tror ikke den takkler mye mer nei... har du dårlig kjøling ? se om viften sitter som den skal, og eventluelt legge på my kjøepasta... og kanskje kabinett vifter eller åpen dør.. alt dette kan hjelpe Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis den blir liggende på den tempen i lengre tid vil den nok ta kvelden ganske fort. Men du bør og ha med i beregningen at måten du måler den på ikke er helt nøyaktig, men det gir jo en pekepinn og siden den var så høy bør du nok prøve å ta av kjøleren en gang, legge på ny pasta og sette den på igen.. Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 har en problem det er med måling av temp av cpu den ligger mellom 80-81 er det normalt har en amd +25000 vifte var boxed version har hendt at pc en har slått av seg selv og når jeg sjekke viften var den varmt som faen kan det hende viften dauer sanrt? har sjekke alle ledningene alt er i plass noen som vet det normale noen her snakker om 37-40 frader vis det er det dobbelt ser det ikek lyst ut i hele tatt Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Når det er 60 grader begynner jeg å dempe lasten til prosessoren, og tempen du har der er faretruende høy. Har du overklokket CPUen din? Isåfall bør du klokke ned, for på den tempen er sjangsen ca. 100% at CPUen din blir fort ødelagt. Sjekk at CPU-vifta sitter skikkelig på og at du har kjølepasta. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) min cpu har vært oppe i 100grader og jeg lurer på hvor varm den kan være før den ryker? :s Edit: det er en Amd 64 3000+ har du aldri tenkt på å få bedre kjøling ? ___ EDIT: Aha. leste litt feil Endret 21. mai 2005 av Pels Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 pels jeg har hatt den vifta i maskinen i 1 år 5 måned så er usikker på det du sier at den ikek er beregna til den hvordan demper jeg belastningen til prosseoren når jeg åpner vinduet og får kjølig i rommet går ned tempraturen 65-70 jeg funderte ikek skifte vifte til det som hendte 3 dager siden da maskinen gikk av seg selv og det var glo varm i viften også strømboxen er veldig varmt noen som vet om det ?? Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det kan muligens hjelpe å ta av CPUkjøleren for å fjerne støvet som er i den. OG det hjelper også på kjølinga, å ha ordentlig gjennomtrekk i pcen. Har du klokket CPuen din ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Prøv å ta av kabinettdøra, det burde hjelpe en del. Den temeperaturen er alt for høy. Selv om du har glemt kjølepasta kan ikke det forklare den temepraturen Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) cpu er ikek overklokket skal prøve å fjerne støv fra viften får se hva som skjer da om det vil gå ned i starten det er 40-45 grader men går helt opp til 75-77 grader etterhvert glemte å si at kabinneten min har vært åpen siden jeg kjøpte maskinen må prøve å ta ut viften å rense tror jeg får se hva som skjer da Endret 22. mai 2005 av alka07 Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Tok nettop en titt på hvor høy temperaturen var på CPU'en min. Og den ligger på 40 grader. Igår kveld, med liten time med HL2 var temperaturen på 43 grader. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 tror den skadelige tempraturen er 120'C, men den bør ikke ha mer en 80. Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 etter att ut vifta og rensa den totalt og putta igjen er nå cpu sin temp stabilt ved 58 grader det hjalp men tror likevle kanskje jeg skal skifte vifte eller er det her normalt for amd + +2500? Lenke til kommentar
Mister-JG Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) etter att ut vifta og rensa den totalt og putta igjen er nå cpu sin temp stabilt ved 58 grader det hjalp men tror likevle kanskje jeg skal skifte vifte eller er det her normalt for amd + +2500? Jeg har også en AMD 2500+ og temperaturen på min CPU er nå 49 grader. Hvis den har hatt masse belastning har jeg sett at den har vært oppe i 56 grader. Jeg syns det er litt mye, for før brukte den å ligge på ca 42 grader. Men da jeg skifta Hovedkort klinte jeg nok litt for mye kjølepasta på, og dessuten står Pc'n nå inne på et kott hvor det ikke er lufting så jeg får leve med det så lenge.. (iallefall til jeg får orda en ventil) Har du noen kabinett vifter da, det kunne jo være en god ide dersom du ikke har det fra før mener jeg.... edit: skriveleivfer som hadde sneket seg inn Endret 22. mai 2005 av hviskeR Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har Amd 64 3500+ Winchester. og idle temp ligger på 26-29 grader. men jeg har sidedør av. har faktisk ikke giddet og ta den på. hehe Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kompisen min sin CPU var oppe i 110 grader og 5 min etter var vi i begravelsen dens. Så den tåler sikkert ikke så veldig mye mer. du burde nok spandere på deg ny kjøling til den ja. Kjøp i så fall noe i den dur: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305690&cks=SPK Har hørt og lest dem kjøler noe enormt bra =) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Nå er Cpu min på 26 grader med boxed kjøler-vifte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå