Gå til innhold

flytte sidevekslingsfil

Anbefalte innlegg

Tenkte å flytte sidevekslingsfilen siden jeg hver gang det skal diskfragmenteres får beskjed om at det er for lite plass. Men i seksjonen for virtuelt minne får jeg bare endret størrelsen på filen på c:-partisjonen, fyller jeg ut størrelsen jeg fil ha på den andre partisjonen "vaskes" denne informasjonen vekk, hver gang jeg trykker "Angi" eller OK. Er det noen andre steder jeg kan få gjort dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh- burde vært lover som bura inne sånne som deg. Tenk å bruke et så håpløst fornorska ord. Det heter swap fil!!!! - Ingenting annet

Alle swp fil mulighetene ligger under samme plass- virtuelt minne (Win98se= right click my computer- properties+performance+virtual memory).

[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-07-15 18:36 ]

Lenke til kommentar

Tror ikke verken terminologi eller OS har så mye å si her- kan du det så kan du det, for å si det sånn. Jeg har W2000 og det fungerer akkurat som du sa, stedet der du administrerer sidevekslingsfil kan nås både fra kontrollpanel og min datamaskin, greit nok, men det er ikke problemet.

Problemet er å opprette en sidevekslingsfil på en annen partisjon enn den som allerede har den. Det er når jeg her prøver å angi størrelse på sidevekslingsfil for den stasjonen som ikke har noen fra før (med andre ord når jeg vil opprette en ny) at dette ikke går.

Sånn ser det ut- forskjellen er at feltene for Initial Size og Maximum Size er tomme hos meg, ettersom det ikke har vært noen sidevekslingsfil på partisjonen før.

http://home.no.net/balth/diverse/pagefile.jpg

Beklager at ordet sidevekslingsfil ble nevnt fem ganger her. Oops, der var det visst seks.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-07-15 19:25 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-07-15 20:01 ]

Lenke til kommentar

Samme om han bruker ordet "sidevekslingsfil" eller "swap fil" bare vi skjønner hva han mener vel...

Folk klager over de merkeligste ting og det gjør forumet useriøst. Ta for eksempel en her inne som klagde på en som skrev på nynorsk fordi det var "vanskeligere å lese enn bokmål". Sånne personer burde bannes fra forumet.

Lenke til kommentar

Afseth- tror folk på forumet her begynner å bli sprø. Idag har jeg sett betegnelsene: lus- istedenfor bug, sidevekslingsfil istedenfor swapfil, informasjonskapsler istedenfor cookies, osv. Begynner å bli ***** lei av ekstrem fornorsking.

Da jeg så sidevekslingsfil, måtte jeg tenke mæ ekstra om- tror nok ikke nærheten så mange bruker dette begrepet som swapfil....

[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-07-15 23:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 18:35, macklett skrev:

Argh- burde vært lover som bura inne sånne som deg. Tenk å bruke et så håpløst fornorska ord. Det heter swap fil!!!! - Ingenting annet

Heheheheheheh ha ha lol osv...

Trodde "fil" var et norsk ord jeg....

Hva med sidevekslingsfile :grin:

Quote:

Sånn ser det ut

pagefile.jpg

Skal du vise bilda mine kan du like godt gjøre det skikkelig....

Seriøst :

1.Sørg for å ha nok plass på den/de partisjonene du skal ha fila på.

2.Oprett ny fil.

3.Sett minimum og maximum størrelse på den opprinnelige fila til 0.

Dette er eneste måten det skal gjøres på.

pc.gif

[RCG]Balthazar

[ Denne Melding var redigert av: [RCG]Balthazar på 2002-07-16 19:24 ]

Lenke til kommentar

Swapping og paging (sideveksling) er vel ikke det samme.

Swapping er simplere (brukes nok bla. av Win9x/Me) og flytter HELE prosesser mellom RAM og harddisk.

Paging er mer avansert og trenger ikke flytte HELE prosesser av gangen, men bare enklete page'er (sider) knyttet til prosessen. Litt mer knotete å implementere men ytelsen bør bli bedre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 19:19, [RCG]Balthazar skrev:

2.Opprett ny fil.

Vel, det er jo selvfølgelig her det skorter litt. Hvordan oppretter man en slik fil? Det kan jo tydeligvis ikke gjøres fra dette vinduet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 23:01, NuB skrev:

Vel, det er jo selvfølgelig her det skorter litt. Hvordan oppretter man en slik fil? Det kan jo tydeligvis ikke gjøres fra dette vinduet.

Windos oppretter fila for deg, du velger bare hvilken partisjon du vil ha dem på ved å sette størrelsen du ønsker. Hvis du vil f.eks flytte den fra c: til d: setter du den bare til 0MB på c: og passende størrelse på d:

Er ikke noe ekspert på størrelse men det virker som Win2000/XP liker å ha følgende størrelse på pagefilen: Antall MB RAM på systemet + 128MB

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 23:09, Langbein skrev:

Windos oppretter fila for deg, du velger bare hvilken partisjon du vil ha dem på ved å sette størrelsen du ønsker. Hvis du vil f.eks flytte den fra c: til d: setter du den bare til 0MB på c: og passende størrelse på d:

Joda, men grunnen til at jeg spør her inne er at dette IKKE virker....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...