jonnemannen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg ny pc i deler og bygget for første gang. Når jeg putter inn strømkontakten går sikringen. Hva tror dere det kan være? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Prøv å dra ut alle kontaktene fra strømforsyningen som går inne i pc'en, så prøver du å sette i stikkontakten igjen. og starte Strømforsyningen med denne guiden. [Link] Går sikringen da så er nok Strømforsyningen noe gale med, viss ikke så er det en kortsluttning inne i pc'en. Hovedkort skrudd rett i kabbinettet uten spacers, kabler på feil plass på hovedkortet, eller lignende. EDIT: Bruk en vifte eller lignende for å se om det virker, ellers så skal viftene inne i strømforsyningen gå rundt. Lykke til Endret 21. mai 2005 av suprsid Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Sjekk også om strømforsyningen har en 110/220V omkobler på baksiden, og at den står på 220V. Prøv også en annen kabel til strømforsyningen. Det kan også være verd å prøve maskinen i et rom med en annen strømkurs, den du prøver på nå kan være overbelastet. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Sjekk også om strømforsyningen har en 110/220V omkobler på baksiden, og at den står på 220V. Prøv også en annen kabel til strømforsyningen. Det kan også være verd å prøve maskinen i et rom med en annen strømkurs, den du prøver på nå kan være overbelastet. Hadde den stått på 110V ville det vel smelt og kommet røyk vil eg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå