KariBræmnes Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har nå en IR motager som er koblet til seriell porten min (jeg har kun en port). Men jeg har også en UPS og en prosjektor som trenger seriell tilkobling. Jeg har fortastt skriverutgangen ledig. Går det ann å løse problemet med denne? Har også en gameport på lydkortet (Audiogy 2 PCI) Eller finnes det andre muligheter? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Den kabelen du linker til passer ikke til parallellporten (printerporten). Det er en seriellkabel med 9 pins kontakt i ene enden (vanlig seriellkontakt som du bruker) og 25 pins kontakt i andre enden (en eldre og mer uvanlig kontakt). Gameporten på lydkortet fungerer heller ikke som en seriellport. Men denne er derimot hva du er ute etter. Det er en seriell-kontroller med to porter som du bare setter rett ned i en ledig PCI-slott. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Eller denne usb til seriel Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Eller denne usb til seriel Et PCI-kort vil gi "renere" COM-porter ved at windows ikke trenger å oversette og route fra USB til COM og "lure" div. programmer. Den adapteren koster i tillegg dobbelt så mye som kortet (han trenger to COM-porter). Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 nå skal det jo ike stikkes under en stol at det finnes adaptere fra seriell til paralell.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå