punzel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har nettopp satt inn lydkortet og innstallert drivere. Jeg har også fjernet de gamle lyd-driverne. Men jeg for fortsatt ikke lyd på lydkortet. Kortet sitter ordentlig i og alt ser fint ut. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Analyzer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har du brukt integrert lydkort i hovedkortet før du monterte det nye kortet? I så fall må du vel deaktivere det i BIOS før du kan bruke det nye... Lenke til kommentar
punzel Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Ja, har prøvd dette også, men det samme problemet er der fortsatt. Det kommer ingen lyd, bare spraking når jeg skrur på volumkontrollen. Kanskje jeg skal prøve en annen pci port? Lenke til kommentar
punzel Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ja, bare for å informere, det var nok pci porten det var noe feil med. Jeg puttet det inn i en annen og det funket da med en gang. Kan man da sende inn hovedkortet og få nytt siden den ene pci porten ikke funker? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tja, det kan jo også være pga en konflikt mellom den porten og en annen port, så du må nok sjekke innstillinger i enhetbehandling neste gang du prøvet et ekspansjonskort i den slotten. Men hvis hovedkortet er rimelig nytt og ingen kort fungerer i den pci-e porten så bør du kunne få byttet det ja. Lenke til kommentar
punzel Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Åssen sjekker jeg sånne konflikter da? Hovedkortet er ca. 4 måneder gammelt, så har vel fortsatt garanti på det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tja, du kan prøve å sette kortet tilbake, så går du inn på enhetbehandling og sjekker etter utropstegn, eller røde varseltegn (det betegner konflikt). Dukker det ikke opp noen tegn i det hele tatt og alt ser ut som det virker fint så er det nok en feil med hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå