Gå til innhold

Svindlet av selger


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt et par Cerwin Vega AL 1000 via finn torget. Alt gikk fint frem til jeg kom hjem med høyttalerne. Da viste det seg at begge diskantene var sprengt samt at gjengene på en skrue på begge var gåene.

 

Har prøvd å kontakte selgeren men får selvfølgelig ikke svar.

Problemet var jo at jeg ikke fikk testet dem, da vi gjorde kjøpet på en bensinstasjon siden det var lettere for begge parter, (ikke kjent i området osv)

 

Jeg har ikke skriftlig at selger godkjente alle elementer funksjonelle men han garanterte det ved overlevering. Høytalerne er ellers også utrolig strøkne. Så jeg valgte å stole på ham.

 

Hva slags muligheter har jeg her? Har tatt kontakt med kundeservice hos finn

for å høre om de har en advokat hos seg eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. Tenkte å ta det rolig frem til mandag. Prøve å ringe samt sende sms. Får jeg ikke svar innen mandag anmelder jeg det. Men som sagt han kan jo nekte for å ha sagt at de fungerte som de skulle.. Da ender man opp i en ord mot ord situasjon.

Lenke til kommentar

jepp, men truer du med og anmelde så løsner han sikkert litt skal du se.

 

muntlig teller jo like mye det da, men blir jo selvsagt vanskeligere og bevise. nå har du hvertfall lært til neste gang at du må skrive en enkel kontrakt og få begge parter til og signere. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Det skal fryktelig mye til for å ødelegge et par AL-1000 for de tåler sinnsykt med juling.

Diskanten er vel også overbelastningssikret tror jeg.

Han selgeren må jo ha rævkjørt de høyttalerne noe jævlig.

 

Et skudd i mørket,men kan det være en sikring som er gåen?

Vet at Cerwin-Vega hadde sikring enten i delefilteret eller i diskanten på noen serier.

 

Håper du får ordnet opp i dette,det er ingenting som er så irriterende som å bli lurt slik.

Han selgeren der skulle hatt julling!

Lenke til kommentar
Ja gjør ikke dette igjen uten å ha en kontrakt eller ha testet gjenstanden.

 

Men faens så irriterende det er at folk hele tiden skal prøve å svindle folk.

Absolutt... Mopeden jeg kjøpte for 2 år siden var bare dritt, men selvfølgelig hadde jeg ikke fått han til å skrive under på noe som helst.. :(

Lenke til kommentar

det er smart og kjøpe høyttalere brukt ja, får mye for penga som regel. men så er det jo noen kjøtthuer der ute som ødelegger for alle ved slik svindling trådstarter nå har opplevd.

 

en helt enkel og grei kjøpskontrakt er derfor og foretrekke. finner sikkert en mal visst du søker litt på nett.

Lenke til kommentar
altid kjøp ting fra firma!! aldri fra privat personer

det bor alt for mange griske idioter i norge som selger ødelagte ting!!! :mad:

Du sparer mange lapper på å kjøpe privat. men jeg tar det som en selvfølge at du besøker han hjemme får å høre/teste produktet og få han til å skriveunder på en enkel kjøps kontrakt... :roll:

Lenke til kommentar
altid kjøp ting fra firma!! aldri fra privat personer

det bor alt for mange griske idioter i norge som selger ødelagte ting!!! :mad:

Du sparer mange lapper på å kjøpe privat. men jeg tar det som en selvfølge at du besøker han hjemme får å høre/teste produktet og få han til å skriveunder på en enkel kjøps kontrakt... :roll:

Ja visse kriterier er blitt en fast regel for meg nå. Kan han ikke etterleve de så null salg.

Vil ikke gå på en sånn smell en gang til.

Fikk forresten kontakt med ham nå. Ringte fra tlf til dama.

 

Dette visste han ingenting om, merkelig greier..

Du har ikke ødelagt dem selv a?

 

Da ble jeg forbanna og begynnte å skjelle ham ut litt så han lovet å sjekke dette opp med hifi klubben ang nye diskanter og ta kontakt med meg igjen på onsdag.

Men denne gangen tok jeg opp hele samtalen, så nå stiller jeg ganske mye sterkere om han sniker seg unna igjen :tease:

 

Han inrømmet til&med at de hadde sett ganske så hard festing. Kan bli gøy å se hvordan dette utarter seg videre.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Det skal fryktelig mye til for å ødelegge et par AL-1000 for de tåler sinnsykt med juling.

Diskanten er vel også overbelastningssikret tror jeg.

Han selgeren må jo ha rævkjørt de høyttalerne noe jævlig.

 

Et skudd i mørket,men kan det være en sikring som er gåen?

Vet at Cerwin-Vega hadde sikring enten i delefilteret eller i diskanten på noen serier.

 

Håper du får ordnet opp i dette,det er ingenting som er så irriterende som å bli lurt slik.

Han selgeren der skulle hatt julling!

han har sikkert brukt di på en altforliten forsterker , da flyr diskanter og mellomtoner i alle veier , spesielt på SV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...