leprekaun Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Jeg har forsøkt å starte min Bzerk Atx 500w, men den vil ikke gå.... han e daue.... ..... Jeg har bare testet den uten at psu-kablene har vært i hovedkorte å resten av shiden.... Jeg har tenkt å låne den å kjøpe den hvis den funker... Hva er feil? Kan jeg ikke starte den uten at alle ledningene er i? Endret 21. mai 2005 av leprekaun Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Altså, du har bare prøvd og trykke på start knappen, men den virka ikke ? Ta den ut, og sett en ledning mellom grønn og svart i 20/24 pins kontakten, plugg i strømmen og se, hvis den da ikke slår seg på, så er den dau. Hvis du ikke har gjort noe med den, så er den neppe dau. husk ! Ta ut Psu helt, ikke la noe være koblet til. Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 viss du har vert kitt uheldig med kabinettet og dunka litt hardt borti med det så kan det vere noe inne i PSUen....kanskje en kondensator... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 en kondensator blir ikke ødelagt av at du dulkter litt borti da... Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 en kondensator blir ikke ødelagt av at du dulkter litt borti da... Strømforsyningen er vel den mest robuste delen i en pc vil eg tro. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Veldig få PSU-er starter uten belastning. Hiv på en CD/DVD-rom så skal du se at den starter. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Du kan jumpstarte den med og kortslutte den lysegrønne og en svart ledning. Bruk en binders eller noe sånt. Den grønne er vel 3 eller 4 fra venstre. Snakker nå om den store kontakten som skal i hovedkortet. Da ser du om vifta går rundt ivertfall. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Altså, det thorvald sier nå sa jo jeg i første post Det er sikkert bruker av psu som har fikla inni.. Strømforsyninger slutter bare ikke og virke, unntatt hvis det ikke er en Q-tec eller en teit Labtec som jeg har.. Lenke til kommentar
leprekaun Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Er det den svarte til venstre eller høyre fra den grønne som skal kortsluttes? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er det den svarte til venstre eller høyre fra den grønne som skal kortsluttes? Den til høyre, vis du holder kontakten foran deg. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Spiller ingen rolle, bare den grønne får kontakt med en av de svarte (jord) Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Starter den ikke med jumpstarting, så kan det faktisk være så enkelt at det sitter en glass sikkring i greia, som har gått til hel***e av en eller annen grunn.. usannsynlig.. men kan være riktig. Alikevel vil jeg tro at du sannsynligvis har garanti igjen på den (5år garanti i følge kjøpsloven) Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Bzerk Atx 500w har vel ikke hvert på markedet så lenge. det er vel garanti på den ennå? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det burde det. Det er vel ikke lenge sia den kom ut nei, men jeg vet ikke når den kom ut, men det er under 5år. Hvis den starter opp når du kobler svart og grønn, så er det sikkert en bagatell som dårlig kontakt ellerno. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå