SGE7000 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei! Skrev en bokanmeldelse av "Angels and Demons" av Dan Brown til engelsken. Går i 10. Lurer litt på om jeg kanskje får litt bedre karakterer av læreren min enn jeg fortjener, så jeg bestemte meg for å legge den ut her, så kan dere gi karakter. Etter litt tilbakemelding, kan jeg si hvilken karakter jeg fikk. Venligst ikke burk denne teksten til noe annet formål enn å vurdere den. ------------------------------------------------------------------ Angels and Demons by Dan Brown This book is the prequel to "The DaVinci Code" which is another book written by the well known author Dan Brown. The novel Angels and Demons begins with the main character, Robert Langdon, getting woken up from a dream by a phonecall, at 5:18. The caller is Maximilian Kohler, the president of a scientific-agency called CERN, and he tries to convince Langdon to travel to him immediately. Langdon hangs up on the phone, being that it is so early in the morning. After a while Langdon agrees to travel to him, only to find out something very disturbing. A scientist at CERN has been killed, and morbidly enough even branded with an imprint saying "Illuminati". Eventually it turns out that the Illuminati are an enormeous sect that has infiltrated even the highest positions in our community, and that they want to disintegrate the entire Catholic Church. Langdon, accompanied by the dead scientists adoptive-daughter Vittoria Ventresca, embark on a quest to stop the Illuminati from blowing up the church, using an anti-matter bomb developed by the dead scientist. During this exiting adventure, the two collegues find out that the Illuminatus that killed Ventresca's father, is known as a "Hassasin" - the last living descendant from an ancient family of Hassasins. This hassasin threatens to kill the four "Prefereti"(the Cardinals most likely to be elected Pope), just to show the world that he is serious. Langdon and Vetresca try to stop him, but don't succeed a single time - avtually, both Ventresca and Langdon nearly get killed trying to rescue the Prefereti and Vatican City. In the end, the Chamberlain (the late pope's servant) gets a vision of where the bomb is placed... The rest, you will have to find out yourself, by reading this excellent book. The main characters: Robert Langdon: A symbologist-professor from a University in USA. He has been researching a lot on different cults and sects, including the Illuminatus, and their ambisymmetric-brands(Words that are symmetric both read normally and upside-down). He is a tall, slim man and i think he is around 40-50 years old, since you never get to know his age, and he often gets remarks for being "a fossil". He is very thorough, but at the end of the book he becomes more impulsive. Vittoria Ventresca: She is a beautiful, brown haired, Italian woman and she is around 20-30 years old. She is Langdons counterpart, as she is very impulsive through the whole book, and of course very angry, since her father got killed. The Setting: The setting in the novel is almost constantly in Vatican City and Rome. It seems like it's set some years into the future, since there are aeroplanes that can fly at Mach 15, and an anti-matter bomb has been developed. The narrator: The book is written with an unknown narrator, so it's third-person all the time. The Author: Dan Brown is the author of this book, "The Da Vinci Code", and as a lot of other excellently well-written books. Most of his books are very contradictial, such as "The Da Vinci Code", where he says that Jesus might have been married. That style of writing is in my opinion what makes his books more interesting to read. My thoughts of the book: I thought this was a really astounding, amazing and fabuleously well-written book! It had an excellent and original plot, and everything about it seemed really well thought out. If anyone was to ask me to recommend a book, this would defineately be it. The only drawbacks I have, is that it is a bit long - about 610 pages, and also that it may be slightly advanced to some readers. Written by Johannes Bjerva - 10CD --------------------------------------------------------- Nå, hva synes dere? Igjen - ikke bruk denne teksten til noe annet formål enn å vurdere den. Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg ville gitt den en femmer. (og det tror jeg engelsklæreren min ville ha gjort også) Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) dere fikk med at det var i 10. klasse??? hva synes dere kunne vært ebdre med den, da? Endret 21. mai 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Var mange dumme feil der, en dum feil er vanligivis mer enn nok til å ikke få noen sekser. Men ettersom du tydeligvbis mener at det er godt for en sekser, hvorfor ber du da noen andre vurdere det? Endret 21. mai 2005 av Icedude Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Noen trykkleifer, men 5+, siden det er ungdomsskolen. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Var mange dumme feil der, en dum feil er vanligivis mer enn nok til å ikke få noen sekser. Men ettersom du tydeligvbis mener at det er godt for en sekser, hvorfor ber du da noen andre vurdere det? dumme feil? Har jeg sagt at den var bra ? EDIT: Det lærern retta på var: hans up the phone (ikke on) - travel to see him - (gets) experiences a vision. That's it. Endret 21. mai 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 EDIT: Det lærern retta på var: hans up the phone (ikke on) - travel to see him - (gets) experiences a vision. Jeg så mer enn læreren Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 hehe, og han er engelsk(skotsk) hva mer var feil da? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Haha, billig. Utrolig at noen ville gitt 5 på den der. For at vi skal få fem på en bokanmeldelse, må vi ha med: *Plot *Sub-plots *Setting *Symbols and imaginary *Characters: -Do they develop throughout the book? -Identify -General about the main characters Slik gjør jeg det, og får fem. Gjør du det slik du har gjort nå, holder det til en svak firer. Ikke på grunn av språket, men på grunn av innholdet. Stå på! Endret 22. mai 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Vel, believe it or not - den der fikk jeg 6'er på Kan sikkert ha noe med at - jeg lå an til en 6'er i snitt, og lærern sikkert ville at jeg skulle få det - at en femtedel av folka på trinnet juksa, og kopierte rett fra propaganda.net og sånn - at han liker måten jeg skriver på Fikk 6'er på engelsk-tentamen også, og den synes ikke jeg var så veldig bra, selv Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 No offence, men den sekseren på bokanmeldelsen fortjener du ikke. Uansett, way to go! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 No offence, men den sekseren på bokanmeldelsen fortjener du ikke. Uansett, way to go! meh får da 6'er på vitnemålet uansett - driter i om det er fortjent eller ikke Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 10.klasse karakterene teller ikke så veldig mye uansett! Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Etter en 2 minutters skumming, fant jeg disse feilene i tillegg til de læreren din fant.. enormeous - enormous collegues - colleagues avtually - actually University in USA - University in the USA aeroplanes - airplanes fabuleously - fabulously Ikke dårlig, men du bruker adjektivet "excellent" altfor mye. Du kan være fornøyd med den 6'eren, for teksten holder ikke til mer enn en 5'er Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Etter en 2 minutters skumming, fant jeg disse feilene i tillegg til de læreren din fant.. enormeous - enormous collegues - colleagues avtually - actually University in USA - University in the USA aeroplanes - airplanes fabuleously - fabulously Ikke dårlig, men du bruker adjektivet "excellent" altfor mye. Du kan være fornøyd med den 6'eren, for teksten holder ikke til mer enn en 5'er tja, ekke helt sikker, men noen av de orda der er på amerikansk-engelsk skrivemåte... Aeroplanes her jeg HELT sikker på at man kan skirve på enten britisk- eller amerikansk-engelsk *hente ordboka og sjekke de andre* EDIT: ok, så var det bare aeroplanes som var riktig Endret 22. mai 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 10.klasse karakterene teller ikke så veldig mye uansett! De kan telle en god del ja! Blant annet for å komme inn på diverse videregående linjer...Også er det siste karakterer ut fra grunnskolen.. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Synes ikke den bokanmeldelsen holder til noen 6'er, nei! Selv om du går i 10'ende...max 5'er det der ja...ville tenkt meg en 5- eller lignende...går i 10. selv og det der kvalifiserer hvertfall ikke til noen 6'er...rart helt tullete Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Som jeg trodde! Sikkert kuleste lærern vi har, men han kan ikke sette karakterer ordentlig... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Du skriver for så vidt bra, men du disponerer stilen på en helt gal måte. At du skriver etter en mal er overtydelig her, og det er svært uheldig at ikke personskildringene og dine egne meninger er flettet inn i teksten. Her har du mye å hente. På rettskrivingen er det også noe småplukk du bør få rettet på, men ikke mer enn hva som forventes på ungdomstrinnet. Likevel utviser du et stort ordforråd, og har -- med unntak av linjeskift og avsnitt -- svært god flyt i språket. Totalt sett vil jeg si at dette holder til en femmer på ungdomstrinnet. Disposisjonen og skrivefeilene trekker ned, men språket og ordforrådet ditt trekker opp. Endret 23. mai 2005 av bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå