Scandix Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei folkens. Jeg fant ikke helt hvor jeg skulle plassere denne posten, men jeg prøver her. Fikk meg en ny PC idag fra Netshop; Netshop Kampanje PC AMD64 3500+ --------------- Kabinett: Viking kabinett med 350 watt Diskettstasjon: 1,44MB Floppydisk Hovedkort:Asus A8V-E Deluxe Skjermkort: Powercolor X800XL 256MB PCIe Retail CPU: AMD 3500+ Socket 939 boxed med vifte Minne: OCZ 1GB DDR-DIMM PC3200 (512MBx2 stk) Harddisk: Western Digital 200GB S-ATA 7200RPM 8MB cache CD-enhet: Nec 3520 16X dual layer DVD brenner m/ Nero software Operativsystem: Microsoft XP home norsk versjon på CD Høyttalere: Logitech S-100 aktive høyttalere Tastatur: Logitech DeLuxe Tastatur sort mus: Logitech Wheel Mouse optisk sort Skjerm: Tilvalg --------------- Problemet mitt er at maskinen bråker ufattelig mye uansett hva jeg gjør. Når jeg driver med enten spilling eller tekstbehandling, lager maskinen så mye støy at det er uutholdelig. Har dere noen forslag til hva jeg burde gjøre? Jeg vil helst konfigurere PCn til å støye mindre uten å måtte skru opp kabinetet. Kan dere hjelpe meg? Takk, Rune Lenke til kommentar
Scandix Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 etter å ha åpnet kabinettet og tatt meg en titt, fant jeg ut at det var viften til hovedkortet (Asus A8V-E Deluxe) som lagde all støyen. Men jeg trenger fortsatt hjelp Lenke til kommentar
Mr.Fosli Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Denne hjalp meg da jeg fjerna den irriterende chipset vifta på mitt a8n-sli. Lenke til kommentar
Scandix Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 finnes det måter å skru ned hastigheten på viftene? jeg fant ut at jeg har 2 vifter til kun hovedkortet. 1 stor og 1 liten. den minste lager faktisk mest støy.. er det mulig å rett å slett fjerne viften? kan noen komponenter bli ødelagte da? er ikke noe datapro Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) finnes det måter å skru ned hastigheten på viftene?jeg fant ut at jeg har 2 vifter til kun hovedkortet. 1 stor og 1 liten. den minste lager faktisk mest støy.. er det mulig å rett å slett fjerne viften? kan noen komponenter bli ødelagte da? er ikke noe datapro tror ikke det er serligt lurt og bare fjerne viften. Kjøp deg vannkjøling eller en stor passiv kjøler (kjøleribbe) NB! Du mister alt av garanti ved og gjøre noe slikt!! Endret 21. mai 2005 av MagE Lenke til kommentar
Scandix Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 får vel kanskje prøve å bytte ut viften med en kjøleribbe da. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 kjøp deg en fanmate fra microplex, da reduserer du støyen betraktelig. bare for og skremme deg litt ødela jeg mitt HK da jeg skulle installere passiv kjøler FANMATE den halverer hastigheten fra 8000 til under 4000. og uten at det merkes på temperatur en. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Ikke sett en fanmate på hovedkortvifta. Kjøleren er antakeligvis helt flat (hvis det i det heletatt kan kalles en kjøler...), og viften må gå på det turtallet for å få nødvendig kjøling. Jeg ville absolutt satt inn en passiv kjøler istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå