Gå til innhold

Overklokking av Radeon 9800 PRO, tips?

Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI Radeon 9800 pro kort. Jeg kjører på 428 vcore og 362 memcore. Standard er 378/337 tror jeg. Hva bør jeg prøve å øke ytterligere? Er det i det hele tatt lurt?

Jeg får 6325 i 3dmark 03. Vil gjerne høyere! Noen tips fra dere proffene? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maks er i følge Ati-tool 418,5/354,38.. Jeg har testet høyere enn dette i 3dmark 03 ute nartifacts. Hva skjer?.. Har prøvd helt oppe i 428,14/362,36 - fikk da 6325 i 3dmark03. Med "maxen" til ati-tool fikk jeg bare 6100 eller noe, ikke sikker :p

Lenke til kommentar

@maslaksen:

Ser ut som kortet ditt klokker litt dårlig på minnet, Vær litt forsiktig med å kjøre det høyere enn Atitool sier er arifacts-fritt; du kan ende opp med et kort som dør lenge før tiden..

Men, core ditt klarer xt-hastighet, med god margin. For best ytelse ville jeg flashet med en XT-bios, og klokket minne litt ned (xt kjører minnet på ca 370 - litt avhengig av hvilken xt-bios du velger å bruke).

Klokk for klokk så vil et flashet pro-kort yte bedre enn et orginalt.

mvh r.

Edit: Logisk feil

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

jeg greier 7100 3dmarks*, men har fortsatt ikke fått ræva i gir til å sjekke hvilken kjerne jeg har, tror voltmodd er veien å gå fremforflashing (som bare betyr tightere minnetimings om jeg har forstått rett, på det kjipe pro-minnet tror jeg ikke det har noe for seg, ville kanskje fått en bios med SLAPPERE timings for å tyne det lenger) men har man r360 bør man selvfølgelig flashe da man får en annen vertex shader eller no svada

EDIT: uten synlige artifacts i 3dmark03, husker ikke freq men 235fsb og 2,5-3-2-5 på systemet

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...