Gå til innhold

[løst]Hjelp med installering av poll

Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn og gul og hele pakken på PHP. Nå har jeg lastet ned Advanced poll v2.03. Jeg skal endre noen ting i filen config.inc.php.

$POLLDB["dbName"] = "YourDBName";
$POLLDB["host"]   = "localhost";
$POLLDB["user"]   = "YourUsername";
$POLLDB["pass"]   = "YourPassword";

Som sagt er jeg helt nybegynner på dette, så det jeg ikke forstår er hva jeg skal skrive inn på DBname og localhost. Jeg bruker webhosten allhyper.com. Er det det jeg skal skrive inn?

På forhånd takk ;)

Endret av Eilif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du trenger en MySQL-database, og infoen til denne skal skrives inn der. Hvis du ikke har en database må du skaffe en for å bruke scriptet.

Lenke til kommentar

Der det står YourDBName skal du skrive inn navnet på databasen din, localhost kan du 90% sikkert bare la stå, der det står YourUsername skal du skrive inn brukernavnet til databasen din og der det står YourPassword skal du skrive inn passordet til databasen din. Er du usikker på dette, så kontakt webhosten din.

Advanced poll v2.03 finnes forresten i en versjon som bruker flatfiler også, tror det ligger i mappen "txt".

Lenke til kommentar

Nå tror jeg at jeg er stokk dum. Jeg får fremdeles ikke til det med DBname. I kontrollpanelet til hosten står det at Mysql host er allhyper.com. Jeg prøvde det, men det var tydeligvis feil. Nå forstår jeg ikke hva som er gale. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Det må ikke nødvendigvis være hosten som er feil. Hvis det står at hosten er allhyper.com i kontrollpanelet, så er det vel det. Kanskje du har skrevet inn feil brukernavn/passord/database navn?

Edit: Prøv å bruke brukernavnet ditt som DBname.

Endret av Prodigy_
Lenke til kommentar

Det står en kolonne til under de fire som er tidligere nevnt:

$POLLDB["class"]  = "class_mysql.php";

Hva skal jeg fylle ut der? Det som er oppgitt i kontrollpanelet er:

MySQL version: 4.0.24_Debian-5

Mysql host: allhyper.com

Mysql port: 3306

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...