Explorer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Da GeForce 6 serien kom ut hørte jeg masse skryt om hvordan det skulle være egen dekoder for video på disse kortene. Leste også på forumet her en gang i tiden om at hele 6 serien skulle ha slikt, men 6800 kortene på AGP ikke hadde denne dekoderen aktivert. For et par dager sidem fikk jeg et nytt GF6600GT fra Leadtek (Elkjøp-tilbudet ). Da åtte dette selvsagt testes med et videoklipp fra M$, Step into liquid - 1080p. Dette videoklippet greide ikke gammelmaskinen min å kjøre (GF4 Ti) og CPU load lå på 100% samtidig som videoen hakket. Når dette skulle kjøres med det nye grafikkortet så hadde jeg jo skyhøye forhåpninger til at dette skulle kjøre så fint med liten CPU load, men den gang ei! Dette gikk akkurat som det gjorde med det gammle skjermkortet. Videoen hakket fortsatt og load på prosessoren gikk til maks. Er det slik at GF6600GT ikke har videodekoder, eller må den aktiveres på noen måte? Jeg bruker ForceWare 71.89 hvis det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå