macklett Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Har en kamerat som har denne modellen. Dessverre er den forhåndsinstallert med WinMe- og han ønsker å skifte operativsystem (til enten Win98se/2000). Han har dessverre rotet bort Cden som det var drivere på-og trenger nye drivere. Har sjekket HP sin hjemmeside- der tar de betalt, for å få drivere (legger ikke dem ut- sender bare)... Noen som kan hjelpe? (Grunnen til at jeg spør om drivere primært til tastatur, skjermkort- er at jeg har sett issues på internett om store problemer ved disse ved installasjon av et annet OS.) Jeg vet ikke hvilket skjermkort det er, eller tastatur, men det er standardutstyret inkludert med modellen. Erfaringer med denne modellen, drivertips, eller annen hjelp ville jeg satt pris på! Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Få noen som jobber i en elektrokjede som selger HP (f.eks Expert, Elkjøp) til å ringe forahndlersupport. De får tilsendt drivere gratis... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 klikk start->kjør og skriv "dxdiag", da finner du ut vilket skjermkort du har + mye annet tullball om maskinen... :smile: Lenke til kommentar
macklett Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Det er ikke fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal finne skjermkortet, men det er ikke min maskin:) Har den ikke tilgjengelig :smile: Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Det er et NVidia basert skjermkort i den. Bare last ned drivere fra http://www.nvidia.com . Med mindre han bruker modemet som er der, tror jeg hvertfall Win2k finner alle enheter i maskinen. Er vel muligens et firewire kort der også, det er av typen pinnacle så vidt jeg husker --> http://www.pinnaclesys.com . Ellers er det uansett ganske kurant å finne drivere på nett hvis du bare ser på chipen som sitter på ekspansjonkortet. Bare gå på produsenten sin hjemmeside og last ned referansedrivere. Lenke til kommentar
macklett Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Utfra det jeg har lest på div. message boards vil maskinen også få store problemer med tastaturet, ved skifting av Operativsystem. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Det er vel bare de ekstra hurtigknappene. Tviler på du i det hele tatt vil få dem til å fungere med win2k. Uansett er vel ikke det døden om å gjøre, tror nok tastaturet i seg selv vil fungere helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå