br0ylen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Eg har eit problem med å velge AGP eller PCIe skjermkort til den nye pc min. For eg har hørt at PCIe er ikkje så godt som AGP, er det sant?. Håper på eit svar.... Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det er vel egentlig bare tull og si.. Men om du skal ha deg ny pc ville jeg gått for ett hovedkort som har pcie. pcie vil være brukbart nå i fremtiden. AGP går vel mer og mer ut. Så kjøp deg PCIe Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Pci-E 16x har det dobelte av overføringshastigheten til Agp 8x, med AGP 8x er ikke noen falskehals i grafikk ytelsen. Men det skal sies at Pci-E er mer fremtrisrettet og at det kan gi mer strøm til kortet via porten (mindre kabel rot med andre ord). oppsumering: ingen målbar ytelses forskjel, men anbefaler Pci-E fremfor AGP grunett mer fremtidsrettet og mindre kabler. Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Pci-E 16x har det dobelte av overføringshastigheten til Agp 8x, med AGP 8x er ikke noen falskehals i grafikk ytelsen. Men det skal sies at Pci-E er mer fremtrisrettet og at det kan gi mer strøm til kortet via porten (mindre kabel rot med andre ord). oppsumering: ingen målbar ytelses forskjel, men anbefaler Pci-E fremfor AGP grunett mer fremtidsrettet og mindre kabler. Stemmer det.. Og det er jo allerede en ytelsesforskjell nå, når det gjelder AGP vs PCI-E (og PCI-E er selvfølgelig raskest) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå