Instict Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Jeg har fått satt alle portene mine mot en slackware:love: maskin, som jeg hadde håpet å få brukt som router. Alle portene er pekt mot 10.0.0.200(slackmaskina) Hva må jeg gjøre for at feks. port 1234 pekest mot 10.0.0.2 istedet? Trenger egentlig bare litt hjelp til å komme igang. Har prøvd å søkt på "port forwarding" ol. på google, men jeg skjønner pent lite av hva jeg får opp. På forhånd takk for svar:) edit,skrivefeil på ip:) Endret 21. mai 2005 av Instict Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 For å aktivere IP forward i Slackware så starter du bare /etc/rc.d/rc.ip_forward Lenke til kommentar
Instict Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 For å aktivere IP forward i Slackware så starter du bare /etc/rc.d/rc.ip_forward Hvordan får jeg forwarda porter da? Finnest det en slags fil jeg kan editere for å bestemme? Eller er det kommandoer det går på? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis du har forwarda alle portene, så har du vel allerede ruter? Lenke til kommentar
Instict Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis du har forwarda alle portene, så har du vel allerede ruter? Er nødt å bruke isp sin router for å få nett, denne får jeg ikke tilgang til for å fikse porter. Så isp må forwarde porter til min egen router.. Som i dette tilfelle er en datamaskin. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 er også egne distroer, smoothwall og ipcop. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 er også egne distroer, smoothwall og ipcop. Jeg har ingen ønske om å skifte distro, siden denne maskina kjørest som filserver, streaming ol. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Da må du nok sette deg inn i NAT og iptables. Iptables er et enormt kraftig verktøy for natting, men det er også ganske vanskelig å sette seg inn i, desverre. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har du aktivert port forward ? For og teste så skriver du "cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward" får du "0" så er det ikke aktivert... da gjør du "echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward" så blir det aktivert. For og forwarde så skriver du iptables -I PREROUTING -t nat -p tcp(skriv udp hvis du skal ha d i stede for tcp) -d 10.0.0.200 --dport 1234 -j DNAT --to 10.0.0.2:1234 Slik bruker jeg det med catch line.. funker helt 100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå