ArmenMinAU Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei Jeg har et gammel Gigabyte GA-6ZXC hovedkort som jeg tror ikke takler harddisken min på 40 gb. Før brukte jeg en harddisk på ca 6 gb, men nå med den nye så vister den ikke opp i BIOS engang. Jeg er bombesikker på at jeg har kobla rett, men den viser likevel ikke. Er det noe jeg kan gjør for å få den til å virke? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Antar det er den velkjente 32GB grensa du ser. Sjekk om disken din har en jumper for 32 GB limit. http://www.seagate.com/support/kb/disc/capacity/32_338/ Sjekk også om det er mulig å flashe BIOS. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Vel jeg oppdaget at jeg kan laste ned en oppdatering til biosen min slik at den takler 70 gb, men dette må gjøre gjennom windows Jeg har ikke noe slags OS på data'en her En måte jeg kan gjøre det gjennom en eventuell floppy diskett? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) På alle hovedkort jeg har hatt, så har jeg kunnet lastet ned en BIOS oppdatering som kan kjøres i DOS. Let på produsentens hjemmeside, kanskje du finner noe der. Endret 21. mai 2005 av Azton Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Ja jeg fant noe der jeg formaterer en floppy som MS-DOS starup disk og så legger jeg et flash program og .exe oppdateringsfilen skal prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå