MoNoXiDe Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Har et MSi Ti4400. Skal kjøre Divx film ifra Pc til TV, men det som skjer er et bildet på TVèn forskyver seg hele tiden.Dvs det står i ro i noen sek. (5-10 sek) før det forskyver seg ned eller opp. Det begynner også å flimre innimellom. Har et Panasonic TX36 PF10 (36" Widescreen 100Hz). Har prøvd både med TV tool v6.5 og Nview i driverne. Kjører de siste offisielle driverne fra Nvidia (29.42 tror jeg.) Fatter absolutt ingenting. Funka fint med mitt gamle GF 2 MX 400 Gainward kort tidligere???? Kan det ha noe med at jeg tidligere kjørte refresh rate fix ?? (har prøvd å avinnstalere den, men samme problem for det.) ALL hjelp mottas med takk..... (Arrgh Frustrert!!! Har holdt på i dagevis!!) :cool: Lenke til kommentar
Borf Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 har du prøvd med andre dirver, og sette ned oppløysingen når du har på tv-ut Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Har prøvd alle drivere fra 27.30 til 29.42 (offisielle). Min Phillips tv ut støtter 800*600. Prøvd den oppløsningen og hakket lavere. Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 HJELP!!!!! Noen må vel ha peiling på dette?? Desperat!!! Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Ikke for å være komplett idiot her, MEN: A T I Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Au, den gjorde vondt gitt!!! :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 alle som klager på at ati lager (de LAGDE) dårlige drivere, vel.. nvidia klarer ikke implementere tvut drivere skikkelig i detonatorpakkene sine.. tør ikke tenke på åssen dualheadfunksjonen deres funker GET (bb) ATi! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Øhm, hvaforno? Har Gf3Ti200 og tv-ut funksjonaliteten er helt topp den. TvTools er jo et must uansett. Men la nå ikke denne tråden warpe til nok en Ati vs nVidia-debatt da. Pretty please with sugar on top. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Skudd i blinde.. Har du slått av Macrovision? Virker ikke som et Macrovision problem, siden bildet da skal skifte mellom lyst/mørkt, men skader ikke å prøve. Macrovision kan du slå av med TVTool. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Menneh, Macrovision gjelder kun DVD, ikke DivX. Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Sitter på jobb nå, så får ikke prøvd alle forslagene ennå. (Nattskift, sukk...) Prøvde både med Macrovision på og av, still no difference. Kan det ha noe med at TVèn min er 100Hz??? Lenke til kommentar
slakken Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Har hørt at det hjelper å drysse metallspon ned i kjølehullene bak på TV`en. Tenkete litt på det derre...... Kan det være så enkelt at det er brudd i kabelen fra PC til TV? [ Denne Melding var redigert av: slakken på 2002-07-16 04:01 ] Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Når du bruker de nyeste driverene går jeg ut fra at de bruker Nview.. I tilfellet går du inn på egenskaper for Nview Og setter tven som standardkjerm. Da er det bildet på kjermen så blir dårlig istedenfor på TVen. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 0. Jeg anbefaler at du slår av og trekker ut strømkontakt samt antenne fra veggen på enten TV eller PC før du begynner å prøve forskjellige alternativer 1. Prøv med annen kabel (bedre kvalitet, kortere, bytt s-video til composite eller omvendt) 2. Prøv å kjøre gjennom videospiller (det gjør jeg fordi s-vhs inngang er ødelagt på TVen min) 3. Prøv annen inngang (SCART/s-video) Det kan være at enten kabel er dårlig eller S-video inngang er skadet. Jeg er nesten sikker på at jeg har ødelagt s-video inngang på min TV fordi jeg hadde gammel skjerm ved PCen min som førte til at det var spenning (ca 100-150V) på alle kontakter inkl. S-video. Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Ville bare si at jeg har funnet ut av problemet. Det viste seg at splitteren (Video inn/ut) som fulgte med Skjermkortet var defekt. Lånte en av en kompis som har det samme skjermkortet, og da funket alt 100%. Vil bare takke for alle svar. (Likte best den med å drysse metallspon ned i kjølerillene på TVèn): Lan i langfrien Slakken?? Håper bare jeg får en ny splitter fra komplett.no. Har vel fremdeles garanti ettersom det bare er 2 mnd. siden jeg kjøpte kortet. :cool: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå