Oslo_Energi Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Jeg har skaffet meg et Geforce4 mx420 skjermkort, og har et Abit kt7 RAID hovedkort. Når jeg skrur på maskinen reagerer ikke monitoren. Jeg har lest andre strenger i dette og andre forum om nettopp dette temaet, og det virker som om flere trenger ordentlige svar. Jeg vet at monitorkabel virker, at skjermkortet virker og at agp-porten er fin som snus. (Har dobbletsjekket med andre maskiner). Pipene fra maskinen når jeg skrur den på indikerer at den ikke detekterer skjermkort, men den finner det gamle kortet når jeg setter i dette igjen. Skulle så gjerne hatt konkrete svar.... Lenke til kommentar
henna Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hei! Jeg har hatt samme problemet på samme HK. Løsningen da var å resette CMOS ved hjelp av jumper på HK. Lenke til kommentar
Oslo_Energi Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Takk for svaret! Skjønte ikke hvilken jumper du mente, men klarte å resette cmos ved å fjerne batteriet fra hovedkortet. satte deretter i det nye skjermkortet og startet maskinen. Monitoren er fremdeles svart, men en liten fremgang var det likevel, da hovedkortet ikke piper at det ikke finner skjermkortet. Ergo: jeg er like langt, men tar svært gjerne imot flere tips! Lenke til kommentar
tokov Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hadde samme problem Da jeg lånte et creative gf4mx420, fant ut at det ikke virka på mitt hk (kg7-raid), kjøpte gf4-4200ti kort fra MSI, virker helt perfekt. Hvorfor vet jeg ikke. oppdaterte til nyeste bios men det hjalp ikke på MX kortet. Er nok hk det er noe "bug" med tror jeg. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Minste sønnen min har en pc med et KT7-raid HK og et Asus Gf4mx420(med 64Mb ddr-ram),funker helt uten problemer.Faktisk så ble jeg overrasket over hvor bra det egentlig var(veldig overklokke vennlig). Det kan hende at det er noe feil på skjermkortet du har fått,har du prøvd det i en annen pc?? Lenke til kommentar
Oslo_Energi Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Jepp. Funker perfekt på en annen maskin. Har vel egentlig gitt opp nå. Har prøvd alle løsninger jeg har kommet over, men ingenting synes å funke. Nærmeste jeg kom var vel å skifte til manual driving control i bios og hex range DA eller EA, men det fungerte likevel ikke. Kanskje det er en annen hex range, men jeg orker ikke prøve alle. Hvis noen har forslag så tas de imot med takk. --- Operating System: Microsoft Windows XP Processor: AMD Duron @ 901 MHz Graphics Card: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 Total Physical Memory: 384 MB Free Physical Memory: 212.29 MB HK: Abit KT7 RAID Lydkort: Creative SB Live! Value Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå