Gå til innhold

redigere txt fil direkte på nett?

Anbefalte innlegg

Har noen txt filer som ligger ute på nett, og skulle gjerne hatt mulighet til å redigere disse uten å måtte laste de neg og opp igjen.

Har vært bortig noen script som lar meg gjøre dette enkelt, men trenger noen som er en slags wysiwyg.

Slik at man kan lage fet skrift og legge til linker o.l. uten å kunne koding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ikke si at jeg er bombesikker (jeg er jo egentlig det da), men er ikke .txt ren tekst, og ikke noe annet? Sånn at det ikke går an å endre på font, etc?

Stemmer, .txt er vel så plain som man får det.

Lenke til kommentar

Vel, txt er jo kun en filendelse.

Kan lagre worddokumenter og HTML-filer som txt.

Alle filer er i grunnen det samme. Om/hvordan formateringer skal vises kommer ann på programmet. En nettleser bruker tagger (<tag>), mens word bruker noe lignende.

For alt vi vet kan stclem ha masse HTML lagret som i txt-filer.

Lenke til kommentar
Vel, txt er jo kun en filendelse.

Kan lagre worddokumenter og HTML-filer som txt.

Alle filer er i grunnen det samme. Om/hvordan formateringer skal vises kommer ann på programmet. En nettleser bruker tagger (<tag>), mens word bruker noe lignende.

For alt vi vet kan stclem ha masse HTML lagret som i txt-filer.

Hvis man leser

Har noen txt filer som ligger ute på nett, og skulle gjerne hatt mulighet til å redigere disse uten å måtte laste de neg og opp igjen.

så er det jo mest sannsynlig at han vil endre disse .txt filene. En fil med navnet navnet.txt vil vises som ren tekst/tagger/annet.

Lenke til kommentar
Hvis man leser

så er det jo mest sannsynlig at han vil endre disse .txt filene. En fil med navnet navnet.txt vil vises som ren tekst/tagger/annet.

http://misinterpreted.org/navnet.txt :p

</kverulere&tulle>

EDIT: Den validerer til og med. :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
En fil med navnet navnet.txt vil vises som ren tekst/tagger/annet.

Som jeg sa, det kommer ann på hvordan/hva man viser det med. En txt-fil inkludert med et php-skript vil bli vist på samme måte som resten av siden.

SirIce sin fil vises som text/plain content, ja, med tagger og alt.

MEST sannsynelig viser han txt-filer som ren tekst, men jeg ville bare poengtere at txt ikke betyr ren og plain tekst.

Lenke til kommentar
Slik at man kan lage fet skrift og legge til linker o.l. uten å kunne koding.

Jeg skal ikke si at jeg er bombesikker (jeg er jo egentlig det da), men er ikke .txt ren tekst, og ikke noe annet? Sånn at det ikke går an å endre på font, etc?

Jo, men en knapp som setter inn feit skrift vil for eksempel kunne vere et javascript som setter inn <strong>-elementer e.l. Omtrent slik som her på forumet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...