Samcki Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Og for all del velg Nvidia om du ikke ønsker noe driver knot. Har hatt så mye trøbbel med ATI og drivere, at jeg gjerne venter en stund til ATI klarer å levere drivere uten bugs. Skal du kjøre høy oppløsning, gå får Nvidia, ellers så er ATI det rette valget. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Og for all del velg Nvidia om du ikke ønsker noe driver knot.Har hatt så mye trøbbel med ATI og drivere, at jeg gjerne venter en stund til ATI klarer å levere drivere uten bugs. Er det drivere i linux eller windows du snakker om no? Har hatt ett GF kort for ikke så lenge siden og sitter på ett X800XT PE kort no, I Windows har eg ikke hatt noe problemer med noen av kortene og eg la inn ATI drivere seinest idag. Begge kortene har vert greie å ha med å gjøre, byttet fordi GF kortet var for dårlig/gammelt. FX5700. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Hadde ventet på AMR jeg nå siden det er såpass nærme. AMR er ikke noe å vente på.. Alle dagens ATi-skjermkort kan brukes som "slave" i et slikt oppsett. SLI er bare tull og sløs av penger, så jeg ville gått for x800xl uten tvil i mitt sinn. At det er billigere og bedre enn 6800gt burde vel gjøre det til en ganske lett avgjørelse for trådstarter også.. Det er mange år siden Ati var dårlige på drivere. Nå er de minst like gode som Nvidia under Windows, selv om Nvidia ligger foran når det gjelder drivere til andre operativsystem. Endret 21. mai 2005 av Kevlar Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Ja, på det tidspunktet var det faktisk det. Men nå har ATI-driverne blitt bedre, så det har skjedd ting der. Men det har også kommet ut nye nvidia-drivere, og nå er også GNU/Linux-driverne og FreeBSD-driverne like bra og oppdaterte, noe som ikke var tilfellet før. Men jeg vil fortsatt anta at GF6800GT er minst 50% raskere enn tilsvarende ATI-kort, om ikke raskere. De nye nvidia-driverne er kjempebra både på linux- og FreeBSD-fronten Edit: det var FreeBSD-driverne som hang bak før. Endret 21. mai 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) "Nvidia suger og ATI ruler!" "Nei, ATI suger og Nvidia ruler!" Hørt det før? Endret 21. mai 2005 av L4r5 Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) X800XL har i tillegg Video in. Viss du ser på det som ett behov. Endret 21. mai 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) "Nvidia suger og ATI ruler!""Nei, ATI suger og Nvidia ruler!" Hørt det før? Ja, men her ligger det no ivertfall fakta bak utsagnene. Det er netopp det som er forkjellen mellom en seriøs og en useriøs diskusjon. Endret 21. mai 2005 av suprsid Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) "Nvidia suger og ATI ruler!""Nei ATI suger og Nvidia ruler" Hørt det før? Nei, sånn er det absolutt ikke. I Windows kommer det helt an på hvilke spill man spiller når det kommer til kortvalg. Både nVIDIA og ATI er gode kandidater. Men med en gang man beveger seg bort fra Windows og begynner å tenke GNU/Linux eller FreeBSD, har bildet endret seg drastisk. Da er det plutselig nVIDIA som er det rette valget på GNU/Linux, og det eneste alternativet på FreeBSD. Edit: men hvis trådstarter utelukkende skal bruke Windows, får han nok mest for pengene ved å velge Radeon X800XL. Endret 21. mai 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 I Windows kommer det helt an på hvilke spill man spiller når det kommer til kortvalg. . Det høres kanskje proft ut på papiret, men det har null verdi i praksis. Ingen kjøper skjermkort for å spille enten OpenGL eller Direct3D, og å velge mellom HL2 eller Doom3 er også på trynet, for det kommer jo nye spill! Man vil ha det kortet som yter best jevnt over, og da er det jo x800xl som gir mest for pengene uansett. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Man vil ha det kortet som yter best jevnt over, og da er det jo x800xl som gir mest for pengene uansett. I Windows, kan hende. Men i andre OS, definitivt ikke. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Man vil ha det kortet som yter best jevnt over, og da er det jo x800xl som gir mest for pengene uansett. Høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 forresten grunnen til at x800xl vinenr mange tester er på grunn av at standard igamge quality for ati kort er performance, mens på nvidia kort så står den på quality som default...har veldig mye å si for ytelsen. så da vet dere det Umm.. nei. "mip-map detail" er default quality og AF er default quality (trilinear). Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Helt seriøst, jeg tror du kommer til å bli fornøyd uansett hvilket av disse korta du kjøper - i allefall på en Windows-maskin. Har selv POV 6800GT og synes det er fint, men jeg kan ikke sammenligne det med ATI-kortet du lurer på. ps : er det ikke på tide å legge død disse evigvarende Nvidia vs. ATI-diskusjonene? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) ps : er det ikke på tide å legge død disse evigvarende Nvidia vs. ATI-diskusjonene? Det er ikke en nvidia vs ati diskusjon. Det er en x800xl vs 6800gt diskusjon, og det har vert fakta bak vert eneste utsagn, (nesten) så eg vil påstå at dette er noe annet enn å si at ati/nvidia suger. Det kunne like gjerne vert en diskusjon mellom to ATI kort, det er bare det at er her du to ganske like kort som er diskutert ikke produsenter og sånt dritt. Endret 21. mai 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Et viktig momet her er om du skal ha Pci-E eller AGP, ati kortet fårn nemmelig en boost i pci-e i forhold til agp, slik at det yter likt/bedre en 6800gt i pci-e mens i AGP så slår 6800gt kortet x800xl. altså: Agp = 6800GT Pci-E = x800xl Lenke til kommentar
rogerkr Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Her kommer det mye nyttig frem, og jeg takker for dette.. jeg er ikke så ektremt kravstor av meg, men skal innrømme jeg liker å ha gode ting, som kanskje holder en liten stund i hvertfall, og jeg har nå takket være dere folka kommet frem til at det blir ett x800xl kort.. nå er det bare å finne ut hva slags hovedkort jeg skal ha.. må forhøre meg om forskjellige kort.. Jeg har to stk. på lur, men klarer ikke velge.. men det er i hvertfall disse to: ASUS A8N-E MSI K8N Neo4 Platinum Greia her er at den eneste forskjellen jeg finner på dem er bus hastigheten. For å si det sånn, det kan jeg sipp nada om. Men på asusen så er den på 2000 mhz og på msi på 1000mhz. Jeg vet ikke om dette har noe å si i det hele tatt jeg, men dere vet antakelig mye bedre enn meg, så igjen, takker som bare det for råd!!! Og jeg klager ikke hvis jeg kan spare noen kroner... også lurer jeg på hva forskjellen på alle disse forskjellige brikkesettene, med det mener jeg forskjellen på nforce4 ULTRA og nforce4. Ja forskjell i navn, men har det noen praktiske forskjeller? igjen takk mvh -roger Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 SLI er bare tull og sløs av penger, så jeg ville gått for x800xl uten tvil i mitt sinn. At det er billigere og bedre enn 6800gt burde vel gjøre det til en ganske lett avgjørelse for trådstarter også.. helt enig. det med at ati drivere er dårlige, er helt feil! jeg har aldri hatt problemer med ati driverne, og jeg har hatt mange ati kort, de siste årene. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 det med at ati drivere er dårlige, er helt feil!jeg har aldri hatt problemer med ati driverne, og jeg har hatt mange ati kort, de siste årene. Når vi diskuterte dårlige drivere så var det i linux/unix/freeBSD. Men snakket du om windows eller en annen platform? ATI drivere yter en god del dårlige på andre plattformer enn windows. Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Mener jeg har hørt at x800xl er en dårlig klokker. De fleste 6800gt kortene kan klokkes veldig langt og ofte over ultra-hastigheter. Så hvis du har planer om overklokking så ville jeg ha valgt gt-kortet, for ett ultra-kort er bedre enn x800xl... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå