almeraldo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Jeg har nettopp installert mitt demobrukte 6800LE, men sliter med bluescreens med jevne mellomrom. Jeg får opp en bluescreen hvor det står henvist til bl.a: nv4_disp.dll - Address BF02F250 base at BF012000, Datestamp 41b880b9 Jeg har prøvd å avinstallere drivere, og reinstallert andre versjoner (har også prøvd å gjøre det i safemodus som anbefalt i et annet forum), men ingenting ser ut til å hjelpe. Oppsettet mitt er som følger: Amd xp 2500 barton, WD 40 GB, WD 120 GB, Samsung 160 GB, 1024 ram, Gainward GeForce 6800LE 128MB skjermkort, Hitachi cm771 19 tommer skjerm, MSI K7N2G hovedkort.... Hvis det er noen som har noen synspunkter så vil jeg gjerne høre. Almeraldo Endret 21. mai 2005 av almeraldo Lenke til kommentar
joshgroban Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har hørt akkurat samme ting om det kortet flere plasser. Jeg tror det er rett og slett kortet som er halveis defekt, slik som mange av gainwards 6800 le kort har slitt med Har du prøvd å åpne pipelines på kortet eller overklokke det? hvis ikke, tror jeg nok du skal vurdere å sende det i retur Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg sleit med samme problem med mitt gamle 6800LE kort for 2. gang Har sendt inn begge kortene og fått nytt hver gang, så dette er mitt tredje 6800LE kort. Alt i alt er jeg lite fornøyd med levetiden til kortene - og jeg har aldri prøvd å softmodde eller klokke noen av de. Enkelte vil muligens hevde at det er fort gjort å få driverproblemer, men dersom du har prøvd å avinstallere driverne pluss kjørt NasyFileRemover (eller lignende) for å fjerne "alt" av drivere og deretter installert nye og feilen fremdeles dukker opp så vil jeg hevde at det er noe feil med kortet. Tipper noen har prøvd å softmodde det - ikke fått det til - ødelagt kortet i løpet av prosessen og sendt det tilbake på angrefristen. Send det tilbake!! Lenke til kommentar
almeraldo Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har ikke prøvd å gjøre noe med kortet i form av softmodding eller lignende. Vel, vel, pokker heller - da blir det vel å smøre seg med tålmodighet igjen... Takk for respons så langt! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Resten av maskinen kjører vel også standard hastighet. Jeg har opplevd at gfx-driver slutter å svare når jeg overklokker minne/cpu også... Det er også endel ustabile ForceWare drivere ute å går. Siste bånn-solide er vel helt tilbake til 61.77 eller no (jeg har samme kortet og bruker 76.45 helt problemfritt da.) Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 det vil kanskje forklare hvorfor jeg får enormt mye errors i WoW og får lockups og bluescreens som sier at det er grafikkdrivern som skaper problemer. Ja, jeg har softmodda. men det skal ikke påvirke enten drivern eller kortet. Det er klin umulig. (jeg tør å påstå det). Men jeg har prøvd WoW med 6800Le default, før og etter softmodd, og jeg hadde samme problem. Så jeg veit ikke helt. Jeg har kjøpt kortet en god stund tilbake, så jeg tviler jeg får sendt det i retur. Er heller ikke så keen på å sitte uten kort i flere uker. Om jeg hadde sendt kortet i retur, så hadde jeg bedt om å få lov til å betale mellomlegget og kjøpt kort en klasse over LE (NU/GT). Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Den fila husker jeg! Har ett Geforce ti4200 fra Asus. Når jeg prøvde å legge inn driverne fra Asus fikk jeg blåskjerm med advarsel om fare for å skade hardware osv, med reff. til nevnte fil. Prøvde flere ganger med gamle og nyere versoner med samme resultat. Fungerer helt ok med Nvidias drivere. Har du prøvd disse også? Lenke til kommentar
almeraldo Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Den fila husker jeg! Har ett Geforce ti4200 fra Asus. Når jeg prøvde å legge inn driverne fra Asus fikk jeg blåskjerm med advarsel om fare for å skade hardware osv, med reff. til nevnte fil. Prøvde flere ganger med gamle og nyere versoner med samme resultat. Fungerer helt ok med Nvidias drivere. Har du prøvd disse også? Jeg har prøvd nvidia-drivere også, men kanskje jeg skulle prøvd å avinstallere alt en gang til bare for å være helt sikker. Hvilken versjon nvidia-drivere bør jeg i tilfelle bruke? Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Den fila husker jeg! Har ett Geforce ti4200 fra Asus. Når jeg prøvde å legge inn driverne fra Asus fikk jeg blåskjerm med advarsel om fare for å skade hardware osv, med reff. til nevnte fil. Prøvde flere ganger med gamle og nyere versoner med samme resultat. Fungerer helt ok med Nvidias drivere. Har du prøvd disse også? Jeg har prøvd nvidia-drivere også, men kanskje jeg skulle prøvd å avinstallere alt en gang til bare for å være helt sikker. Hvilken versjon nvidia-drivere bør jeg i tilfelle bruke? Bare last ned de nyeste. Du bør absolutt avinnstallere de gamle først. Er ikke sikker, men jeg mener å huske at jeg slapp å formatere. Lykke til Lenke til kommentar
almeraldo Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Den fila husker jeg! Har ett Geforce ti4200 fra Asus. Når jeg prøvde å legge inn driverne fra Asus fikk jeg blåskjerm med advarsel om fare for å skade hardware osv, med reff. til nevnte fil. Prøvde flere ganger med gamle og nyere versoner med samme resultat. Fungerer helt ok med Nvidias drivere. Har du prøvd disse også? Jeg har prøvd nvidia-drivere også, men kanskje jeg skulle prøvd å avinstallere alt en gang til bare for å være helt sikker. Hvilken versjon nvidia-drivere bør jeg i tilfelle bruke? Bare last ned de nyeste. Du bør absolutt avinnstallere de gamle først. Er ikke sikker, men jeg mener å huske at jeg slapp å formatere. Lykke til Jeg har prøvd å avinstallere de før, men har hørt rykter om at det finnes et program som egner seg spesielt for dette - prøver igjen i morgen. Nå har bluescreens forandret litt karakter også... nå er det ikke snakk om den nv4_disp.dll lenger... pussige greier. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har ingen erfaring med detta kortet men hva med å oppdatere bios på Grafikk kortet og Hovedkort? Kan løse problemet.. Lenke til kommentar
almeraldo Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har ingen erfaring med detta kortet men hva med å oppdatere bios på Grafikk kortet og Hovedkort? Kan løse problemet.. Har nettopp oppdatert bios på hovedkortet, men er litt usikker på hvordan jeg går frem for å gjøre det på skjermkortet. Noen som kan hjelpe meg der? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Følger vel med program for å flashe biosen sammen med skjermkortet. men hvis du ikke får boota med kortet er det liten vits kanskje.. Lenke til kommentar
almeraldo Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Følger vel med program for å flashe biosen sammen med skjermkortet. men hvis du ikke får boota med kortet er det liten vits kanskje.. Dette er et demobrukt kort så det følger ikke med noenting.. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 jeg har 6800Le fra Club3D. Det står på websidene: For product updates you need to view the driver page. We will not provide new BIOS files on the website as it is too much risk to change the BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå