Gå til innhold

Problem med LaCie Photon Vision II 20"

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nevnte LaCie skjerm, til Saphire R X800XL (DVI).

OS er Windows XP Pro x64.

Når jeg bruker DVI tilkobling, og oppløsning på 1600x1200, så er det helt til høyre på skjermen (ca 2-3mm), hvor bildet blir strekt utover. Ser ut som at skjermbildet er ca 2mm for langt. Og da de to milimeter ekstra bare blir fyllt med å drege ut de pixlene helt til høyre på skrivebordet.

Er ikke dette problemet når jeg har annen oppløsning, eller bruker DSUB analogt.

Får ikke installert rett driver for skjermen, da jeg ikke har funnet en 64-bit driver til denne skjermen, så det blir brukt 'plug and play' driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Ikke sikkert dette hjelper deg grunnet OS, men forsøk :)

Dette er skummelt, og burde nesten bli en sticky snart. Den kan løses enkelt heldigvis, og det bør gjøres oppmerksom på at også andre skjermer har dette problemet. Sjekket om skjermen ikke faktisk kjører 1604x1200 ved å trykke SELECT knappen på LCD skjermen? Bare et hint ;)

Referanser

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...37&hl=1604x1200

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...46&hl=1604x1200

Rage3d.com forum, også på andre skjermer

Løsning

1604x1200_lcd_dvid.gif

ELLER

60hz_1600x600_dvi.gif

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Takker så mye.

Den kjørte faktisk på 1604x1200. Hadde ikke prøvd å trykke på 'select' knappen for å se.

Ordnet det med å sette DVI skjermen til #2, flytte den til venstre for skjerm #1, så måtte jeg deaktivere skjerm #1 i skjermegenskaper, før jeg fikk skrivebordet på skjerm #2.

Nå fungerer det fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...