Gå til innhold

Overbetalt porto! Hva er sier loven?

Anbefalte innlegg

robini: Så du synes det er greit om jeg selger varer til 1 kr og tar 300kr i frakt + 100 kr i ekspedisjonsgebyr?

Hvis du opplyser om dette i gjenstandsbeskrivelsen, og jeg legger inn bud, ja da synes jeg at det er rimelig. Så lenge man er klar over alle kostnader som kommer i tillegg til auksjonsprisen, og legger inn bud, ja da kan man aldeles ikke klage. Og da blir det enda mer idiotisk om man legger inn negativ/nøytral karakter på grunnlag av dette.

Som nevnt tidligere så har man godtatt alle betingelser som er nevnt i en auksjon når man legger inn bud. Slik fungerer det, om man liker det eller ikke...

Poenget er at han lurer folk til å tro at det er Posten som er dyr, mens varen hans er utrolig billig.

Er enig i at dette kan virke litt missvisende. Men så lenge det er opplyst i gjenstandsbeskrivelsen, ja så er det ikke selger det er noe feil med, men kjøperen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg å være ærlig. Jeg solgte en gjenstand for litt siden, og opplyste om at frakt kom på 55 kroner. Da jeg sendte pakken, viste det seg at frakt kun kom på 22 kroner (rett under grensen). Kjøper hadde forhåndsbetalt, så jeg tok kontakt og sa at om han ga meg kontonummer kunne jeg overføre 33 kroner til hans konto. Fikk bare til svar "kjøp deg en is eller noe du liker". :)

Ellers synes jeg QXL er helt greit. Har kjøpt noe, og solgt mye og har nå 67+ i karakter. Ettersom ikke alle gidder å gi karakter, så tipper jeg at jeg har solgt ca. 100 gjenstander. Alt fra 1-4000 kroner. Kun ved et par anledninger har ikke kjøper ønsket å gjennomføre handelen, og har da spurt om det er greit å avbryte salget. Jeg har godtatt dette da kjøperen har hatt en god grunn. Da har jeg fått refundert omkostningene fra QXL. Ellers er noen litt trege med å betale, men jeg har ikke én gang vært nødt til å gi negativ karakter (nøytral et par ganger, men ikke annet). En annen morsom ting var en som forhåndsbetalte. Han hentet ikke pakken på posten, så han betale frakt en gang til for at jeg skulle sende den på nytt. Denne ble heller ikke hentet, og nå svarer ikke kjøper på mail (er vel snart et halvt år siden). Så da kan jeg selge den på nytt med dobbel fortjeneste, ettersom første kjøper faktisk forhåndsbetalte den :!:

Lenke til kommentar

Jeg går ikke ut å sier at dette er svindel på noe som helst vis.. Det er bare måten det hele ble gjort på!

Jeg leste det to steder i annonsen at porto er kroner 89, og at det i tillegg kom et ekspedisjonsgebyr på kroner 49, og så lenge jeg byr og vinner denne auksjonen, har jeg godtatt det som står i annonsen!

Det er jo akkurat det samme om selger sender gjenstanden med express bud eller i en konvolutt via posten, så lenge frakt og andre gebyrer er det som ble oppgitt i auksjonen...

Her stemte, som sagt flere ganger, ikke det jeg betalte i porto overens med det faktiske beløp.

Jeg betalte 89,- i porto, men "pakken" ble sendt som Brev A-Post inntill 350gram, Kr.22,-

Jeg mener det, (jeg gjør det iallfall) at du skal oppgi det pakken faktisk koster å sende, eller man kan skrive "porto ihht. postens satser"

Jævlig dårlig å "booste earnings" på den måten der.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...