Diablito2k Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2005 takk takk ja som sagt, bruker mye olje, hjelper å bevare borret, og kutter lettere. funnet ut at tynn olje funker best med store hull og tykk olje til små hull. har virket best til nå iallfall Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 small update slik ser da blokken ut 13mm og 4mm hull på tide med dremmel! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 Ser bra ut fremdeles dette. Hvilket tilbehør bruker du til Dremel`en? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 kutteskiver selvfølgelig Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 26. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 Nå begynner det å ta form ! Se bra ut, tror jeg vet hva du skal Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 26. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 Nå blir det pinner ja! Brukte du søyleborremaskin eller hånddrill når du borret hullene? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 min trofaste søyleborre maskin fra biltema Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 tok hele 10 sek å finne Lenke til kommentar
all right Skrevet 26. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Hvor har du fått tak i ei så stor kobber plate? Har fullt litt med på disse vannkjølings prosjekta dine, må si jeg er imponert Endret 26. mai 2005 av all right Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 fikk jeg tak i på en lokal metallgjenvinnings statsjon.. det står i den "store" workloggen min mange plasser antar jeg Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2005 På tide med en update igjen. har fått meg ny dremmel 1000,- på clas og den er DIGG! den boksen som den kommer i er noe av det dårligste jeg har sett. masse waste of space.. er nesten flaut at dremel lager noe slikt.. men selve verkøyet er jo kooonge videre til blokka, har ikke gjort så mye med kobber blokka med har begynt på plexien. begynte slik noen 4 og 3.2mm hull samt gjenging for feste av blokka. Utstyret til å feste nipler med. kvart-tommers tapp. Litt finpuss, avrunding av hjørner o.l så ser den nå ca slik ut Merket ut jeten. den ble ca 4mm bred satser på å få gjort mer snart ka folket tru ?! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2005 Ser utrolig digg ut da Kjøpte den samme dremelen for en uke sida, og er enig at den er utrolig deilig Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ser jo bra ut dette! Flott verktøy har du investert i også. Nå har du ikke sagt så mye om hva slags pumpe du skal benytte. Men er det en "vanlig" utgave på mellom 500 og 1000ltr/t, så tror jeg kanskje at jeg ville gått litt ned på dysebredden. Spesielt mtp at finnene blir såpass dype. Du nevnte vel at du hadde kvittet deg med den monsterpumpa? Den tror jeg kanskje hadde kommet til sin rett nå, med den dysebredden i kombinasjon med dybden på ribbene. Btw: Det kan lønne seg å smøre plexien litt, nå du borer / gjenger i den, da blir resultatet best. Synes den gjengetappen ser knasende tørr ut? Endret 29. mai 2005 av Skrue Lenke til kommentar
sigen Skrevet 29. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2005 Ser bra ut dette, enig med Skrue mtp verktøyet, men du kunne jo kjøpt den med skikkelig boks? Hør på Skrue, han vet hva som gjelder når det kommer til vannkjøling Lenke til kommentar
alexern Skrevet 29. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2005 wow, najs blokk... du har skillz that killz når det kommer til detta Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2005 takk takk ja, var litt uheldig med det bildet skrue, bruker vanligvis olje når jeg borrer og gjenger. bruker den MJ1200 (?) pumpa enda. tror den burde funke greit nok og den monsterpumpa var.. overkill, massivt trykk og bråk.. ganske unødig å ha ei SÅ kraftig pumpe syns nå jeg.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2005 Nåja sigen, jeg er vel ikke alene når det gjelder meninger og erfaringer omkring vannkjøling vil jeg tro? Diablito2k: Bra med olje når du borer og gjenger ja, det har du sikkert erfart. Men bildet var jo litt "fy" i så henseende, derfor ymtet jeg litt frempå om det. En MJ1200 leverer for så vidt varene, men den er ikke utpreget trykksterk. Har du andre og mer restriktive blokker i systemet ditt, så kan det hende at det kniper litt. For i den kombinasjonen du nå ser ut til å lage deg, med bred dyse, dype finner / pinner, så tror jeg kanskje at resultatet ville blitt bedre med en mer trykksterk pumpe. Så voldsomt store forskjeller vil det nok allikevel ikke bli. Det blir jo spennende å se hva du oppnår, uansett! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 har fåt gjort litt med kobber blokka, skal prøve å hive ut bilder idag, men jeg venter ny hardware i hus og har eksamen i morgen, så får se hva jeg kan få til keep tuned Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2005 På tide med en update igjen ja.. har fått gjort endel dremmel arbeid.. har dessverre en uvane med å jobbe i et og glemme å ta bilder. slik så blokka ut, 4mm og 13mm hull borret opp etter en del timer med dremmel og finpuss ble den seende slik ut: er kanskje ikke direkte vakkert, men så er det ikke uttseende som står i fokus heller ka folket tru ? spørsmål ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå