Diablito2k Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 bare en lite teaser til imorgen blokka er klar til borring Lenke til kommentar
sigen Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Liten teaser ja, men jeg får ikke større bilde PS: Tak for hjelpen me plexi-finish`en Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 det som var poenget med teasern er bare det lille Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Har du fått gjort noe mer eller? Vil se mer :D Vet denne kommer til å bli så bra!! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Prøver du å pine oss eller noe sånt Diablito2k? :!: Ondt.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Tror neppe at han gjør det. Om han er igang med boring av alle de hullene, så vet jeg at det vil ta tid! Kobber er noe fryktelig herk å jobbe med, kort og godt. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Å? Har ingen erfaring med å jobbe med kobber.. Hvordan vil du definere det? At det er hardt å jobbe med altså.. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Kobber er veldig hardt, så det tar mye lengre tid å skjære igjennom en kobber plate enn en Aluminiumsplate hvis du regner med at de har samme tykkelse. Og samme med borring i Kobber. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Nei Drunken_Master, kobber er ikke "veldig hardt". Derimot er det et svært seigt, og et typisk "langsponet" materiale. Dette medfører ofte at kobberspon "kliner seg" under boring, noe som i verste fall kan medføre at boret kjører seg fast, og ryker. Det er hovedsakelig grunnen til at det tar tid å bore alle de hullene som Diablito har merket av. Av samme grunn er det svært viktig å smøre med et passende middel under boring, da vil spona lettere slippe bor og hull. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Eh.. Okey, takk igjen da! Skjønner! Men finnes det noen god guide for hjemmelagde CPU/GPU ++ blokker? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Prosjekt TDX-klone av Skrue. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Åja, helt glemt den! Sett den, men aldri tatt meg tid til å lese den noe jeg skal få gjort iløpet av uka.. Takk, takk og nå skal droppe OTn.. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Update tid dessverre pga et screwd up døgn og jobb så har jeg ikke fått gjort så veldig mye, har fått borret opp feste hullene i hjørnene på blokka, og kuttet ut toppen samt "jet" plata. Olje er veldig viktig, bruker veldig mye olje under borring av kobber. tykk kjede olje ved små hull, og tynn spray olje med store borr (det funker best her iallfall) Side hullene er borret opp, 4mm Jetplate, ca 50x70mm stor toppen, p4 format forhåpentligvis får jeg gjort mer i morgen ka folket tru ?? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Skjønner ihvertfall hva skrue mener med mykt materiale.. Men det så jo bra ut da! Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Nei Drunken_Master, kobber er ikke "veldig hardt".Derimot er det et svært seigt, og et typisk "langsponet" materiale. Dette medfører ofte at kobberspon "kliner seg" under boring, noe som i verste fall kan medføre at boret kjører seg fast, og ryker. Det er hovedsakelig grunnen til at det tar tid å bore alle de hullene som Diablito har merket av. Av samme grunn er det svært viktig å smøre med et passende middel under boring, da vil spona lettere slippe bor og hull. Jo sant det Jeg tenkte litt feil, stemmer det at det er seigt. Også er det veldig tungt. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 dette ser supert ut men hvordan har du tenkt å få vannet til å gå "gjennom" hullene, vil da tro at vannet for det meste blir liggende nedi hullene eller blir det baner som leder ut til "ut-niplen"? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 wait and see som sagt, den sketchupen viser BORREplan, ikke ferdig blokk Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Kan jo ikke dy meg nå heller, men et lite tips til Diablito: "Sidehullene", altså hullene for feste av blokka bør (av egen erfaring) bores til 5mm. Årsaken er at om hullene er for trange, så kan du risikere at blokka mer eller mindre blir hengende fast på gjengene. Det kan fort gi problemer i form av dårlig kontakt mellom blokk og CPU. Av samme årsak er det lurt å lage en konisk inngang på hullene, det vil ytterligere redusere faren for at blokka "klatrer" på gjengene. "Been there, saw that". Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Ja det ser sinsykt bra ut hittil Gleder meg. Skrue: Hvor mange blokker har du egentlig laget? Det må jo være ganske mange. Du vet jo liksom alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå