zupreme Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei! Jeg har en PC som jeg kobler til nettverk med både trådløst og kabel ( 2 forskjellige routere). På den ene ruteren er internett-tilkoblingen, på den andre ruteren/svitsjen har jeg mitt private LAN. Problemet er at hvis begge tilkoblingene er aktive, får jeg ikke kontakt med internett. Jeg får forskjellig IP-adresse fra routerne. Hva må jeg gjøre for å få dette til å fungere?? Har hørt noe om DNS men aner ikke hva det vil si... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Tror nok du må konfigurere IP-adressen til Internet-routeren til å være default gateway manuelt, og sette opp en static route (route add) til ditt interne nettverk. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Og på norsk... Hvordan gjør jeg dette??? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Du går inn på konfigurasjonen på nettverkskortet som du bruker mot Internet, og legger inn IP-adressen til routeren som Default Gateway (usikker på hva det heter på norsk, om du har norsk Windows). Når det gjelder "route add", så kjør "route add /?" i CMD for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå