Dr3as Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Pc'n min, en et år gammel s754 har funnet ut at den ikke vil så mye mer. Et HK som har fått litt mye juling Så nå skal det kjøpes nytt, blir amd fortsatt og s939 denne gangen, Problemmet mitt er at jeg har et rimelig greit agp skjermkort som jeg vil beholde, men også ha muligheter for senere å bruke pci express kort. Noen hk som har begge deler? Til cpu tenkte jeg på dualcore'ne som kommer nå. blir vel en 4400. Så det jeg lurer på er et slikt oppsett, altså hvilket hk, pluss jeg trenger også en god og kraftig psu. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Det finnes kort med både AGP og PCI-E,men de har en elendig ytelse.HW har testet et Biostar kort som har begge deler. Som du ser er det CRAP. Edit: Er du sikker på at du virkelig trenger en X2-4400 cpu? Den koster tross alt 5000 kr. For den prisen får du jo en 3500+ "Venice" og et rått PCI-E skjermkort. Endret 21. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 æsj, har lite lyst til å kjøpe nytt kort når jeg sitter på et 6800GT :S Lenke til kommentar
Switters Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Tror ikke det finnes hovedkort med både AGP og PCI-e, men denen overgangen kunne jo gjøre nytten. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=16017 Et av de dyrere HK til ASUS, ABIT eller DFI er vel et sikkert valg skulle jeg tro. Når det gjelder PSU har jeg hørt veldig mye bra om denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12 Det tar vel litt tid før AMD 64 X2 blir tilgjengelige, men de ser veldig bra ut (men dyre)... Lykke til Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Kjøper meg nok bare en vanlig 939cpu til x2 kommer. Pengene er ikke det store problemmet.. Og løsningen til alabtron går nok dårlig da kortet mitt ikke akkurat er no low profile :S Endret 21. mai 2005 av Dr3as Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) æsj, har lite lyst til å kjøpe nytt kort når jeg sitter på et 6800GT :S Selg det på QXL. Se min edit i forrige innlegg. Trenger du virkelig en X2-4400 cpu? Endret 21. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Som jeg sa litt lenger ned er ikke pengene det store problemmet. Og siden det ikke er no x2 tilsalgs så blir det nok å kjøpe en rimelig s939 cpu til det kommer ut. Hvilket skjermkort i pci-e blir det da mon tro.. dual dvi er must.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Som jeg sa litt lenger ned er ikke pengene det store problemmet. Og siden det ikke er no x2 tilsalgs så blir det nok å kjøpe en rimelig s939 cpu til det kommer ut. Hvilket skjermkort i pci-e blir det da mon tro.. dual dvi er must.. Hvis penger ikke er noe problem,så kjøp et midlertidig skjermkort. Så kjøper du deg et av de nye skjermkortene fra ATI eller Nvidia når de kommer ut. Endret 21. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Mitt forslag blir da: Kjøp dette 754 kortet og bruk den gamle maskinen din en stund til. Når du skal ha nytt,så kjøper du: Hovedkort som støtter AMR. AMD X2-4400 cpu. Nyeste skjermkort fra ATI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå