Gå til innhold

Ny pc AMD s939

Anbefalte innlegg

Pc'n min, en et år gammel s754 har funnet ut at den ikke vil så mye mer. Et HK som har fått litt mye juling :p

Så nå skal det kjøpes nytt, blir amd fortsatt og s939 denne gangen, Problemmet mitt er at jeg har et rimelig greit agp skjermkort som jeg vil beholde, men også ha muligheter for senere å bruke pci express kort. Noen hk som har begge deler?

Til cpu tenkte jeg på dualcore'ne som kommer nå. blir vel en 4400.

Så det jeg lurer på er et slikt oppsett, altså hvilket hk, pluss jeg trenger også en god og kraftig psu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes kort med både AGP og PCI-E,men de har en elendig ytelse.HW har testet et Biostar kort som har begge deler. Som du ser er det CRAP.

Edit: Er du sikker på at du virkelig trenger en X2-4400 cpu?

Den koster tross alt 5000 kr. For den prisen får du jo en 3500+ "Venice" og et rått PCI-E skjermkort.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Tror ikke det finnes hovedkort med både AGP og PCI-e, men denen overgangen kunne jo gjøre nytten.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=16017

Et av de dyrere HK til ASUS, ABIT eller DFI er vel et sikkert valg skulle jeg tro.

Når det gjelder PSU har jeg hørt veldig mye bra om denne:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12

Det tar vel litt tid før AMD 64 X2 blir tilgjengelige, men de ser veldig bra ut (men dyre)...

Lykke til

Lenke til kommentar

Kjøper meg nok bare en vanlig 939cpu til x2 kommer. Pengene er ikke det store problemmet..

Og løsningen til alabtron går nok dårlig da kortet mitt ikke akkurat er no low profile :S

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

Som jeg sa litt lenger ned er ikke pengene det store problemmet. Og siden det ikke er no x2 tilsalgs så blir det nok å kjøpe en rimelig s939 cpu til det kommer ut. Hvilket skjermkort i pci-e blir det da mon tro.. dual dvi er must..

Lenke til kommentar
Som jeg sa litt lenger ned er ikke pengene det store problemmet. Og siden det ikke er no x2 tilsalgs så blir det nok å kjøpe en rimelig s939 cpu til det kommer ut. Hvilket skjermkort i pci-e blir det da mon tro.. dual dvi er must..

Hvis penger ikke er noe problem,så kjøp et midlertidig skjermkort. Så kjøper du deg et av de nye skjermkortene fra ATI eller Nvidia når de kommer ut.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...