Frankster Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Hei Dette har kansje vært diskutert tidligere men kunne ikke finne noe etter å ha søkt på forumet. Jeg kjøpte en cakebox med 50 verbatim printbare plater hos multicom som printer helt in till sirkelen. Når jeg brenner platene i siste versjon av Nero så står det at platene brenner på 16x,men det tar 15 min å brenne platene. Har en Nec 3500AG brenner med siste originale flash oppdatering. Noen som har samme problemet? Er ikke sikker på hva medie koden er på disse platene da jeg ikke er helt inne på dette.. Kan legge til at "buffer level" hopper opp og ned som besatt,og "used read buffer" Ligger på 49% Har ikke noen andre program som kjører samtidig annet enn norton antivirus og firewall Et spørsmål til i farta. Bruker CD-labelprint for å printe direkte på platen. Får en liten hvit ring ytterst på platen som jeg ikke klarer å få bort,noen som vet hvordan? skriver fint inn till senterhullet. Instillingene på cd-labelprint : outer size : 118 mm , inner size 20 mm Takk på forhånd for svar Endret 21. mai 2005 av Frankster Lenke til kommentar
toretors Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Du får ikke vekk den hvite ytterste ringen, da må du isåfall bruke andre plater enn verbatim sine. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Du kan godt øke outer size til 119 mm Lenke til kommentar
bengh Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis du erstatter Norton med noe annet blir du trolig kvitt bufferproblemet. Norton er en forvokst elefant og som andre elefanter treeeeeeeeg. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Har du prøvd å brenne de på 12x? Har du greid å brenne andre plater på 16x før? Endret 21. mai 2005 av Jalladoode Lenke til kommentar
Frankster Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Bufferproblemet er ikke der hver gang. Har prøvd å brenne på 12X men tar fortsatt rundt 15 min. Dette er de første 16X platene jeg har prøvd. Skal prøve å deaktivere norton neste gang. Label print lar meg ikke øke outer size til mer enn 118mm Takker for svar Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Kanskje dumt å spørre om, men har du enablet DMA? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvorfor har enda ikke Lillemyk laget en service pack som en gang for alle fjerner det dillet med DMA? Er det noen som helst god grunn til at CD-ROM e.l. skal kjøres med PIO? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) PIO er jo mer failsafe enn DMA, selv om det drar 100% CPU. Til trådstarter, sjekk denne linken: http://www.michna.com/kb/WxDMA.htm Endret 23. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå