Gå til innhold

billig oppgradering av 3år gammel PC

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å oppgradere, men vet ikke hva og hvor mye, tenker ikke over 4000, helst nærmere 3000 eller om mulig enda mindre =)

tankene svirrer rundt, nytt hovedkort, prossessor, ram og skjermkort ?

eller skal jeg bare kjøpe ny ram og prossessor ?

det jeg har er:

amd athlon xp 1900

msi kt3 ultra atx HK

80gb ide ata harddisk

256mb pc2100 ram

geforce 4 mx440 64mb

250w strøm

så det jeg tenkte var, kjøpe en ny prossessor, socket A, selv om de går ut nå, de er tross alt billige, men jeg kan da ikke bruke sempron, siden den har fsb på 333hz ? og hva slags minne burde jeg kjøpe om jeg ikke kjøper nytt hovedkort ? må ærlig inrømme at jeg ikke er helt inn i det her, så må spørre dere..

eller om dere har noen gode forslag på oppgradering jeg kan gjør, til en relativt rimelig penge, så hadde det vært kjekt.. jeg vet ikke hvor mye jeg skal legge i skjermkort og sånt, har tross alt overlevd mye med heller dårlig skjermkort, så vet ikke hva jeg trenger, hvor dyrt jeg burde kjøpe, hk, cpu og ram går langt foran..

eller er det sånn at jeg like gjerne skulle kjøpe helt ny pc, for denne er håpløs å oppgradere ? som sagt, jeg har ikke peiling...

jeg takker vilt for all tilbakemelding !

takk takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bytt alt da, bortsett fra psu thumbup.gif

vis han skal bytte alt til nyere deler så MÅ han bytte PSU også!

250W vil da være alt for lite.

siden han synes det er viktigst med ny ram. HK, CPU så ville jeg ha gått for et A64 system når man først a oppgraderer...

Lenke til kommentar

- MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid-Demo

- AMD Sempron 3000+ 1.8GHz Socket 754, 128KB, BOXED m/vifte

- Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

- Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1960" Tv-out,DVI, Retail

3566,- www.komplett.no

+ en psu sannsynligvis, kommer an på om det er en kvalitetspsu du har eller ikke.

(hovedkort er demovare.)

edti: cpu blir flaskehalsen i dete systemet, men den kan du jo da oppgradere til en kraftigere når du får råd.

Endret av phax
Lenke til kommentar

ja, ok, ny pc... det blir vel fort dyrt er jeg redd, men det er jo så...

om dere har noen fabelaktige forslag til hva jeg burde kjøpe ?

jeg antar jeg må øke pris litt, ikke 4000, men.. si ikke over 8000 da, helst billigere. antar jeg kan bruke diverse cd-rom og diskettstasjon fra gamlepc'n, så er vel ikke nødvendig å sette opp, men om dere mener det trengs, kjør i vei =)

som sagt, skjermkort er ikke såå viktig, og jeg trenger heller ikke evig mye hardiskplass, ellers, prioriter =)

takk takk for all tilbakemelding

Lenke til kommentar

ja, begynte å svare før jeg så du hadde skrevet,

noe spilling blir det, jeg spiller, men ettersom pc'n er som den over har jeg ikke spilt noen av de aller nyeste spillene, så hvor mye jeg ville spille kan jeg desverre ikke si.. men jeg tror ikke jeg ville gå for et dyrere skjermkort i det minste.. jeg er ikke veldig kresen for å si det sånn..

koster det mye mer for 939 sokkel enn 754 ? har bare forstått de som at 939 er mer frammtidsretta, og om ejg skal oppgradere mer seinere...

Lenke til kommentar

æsj, nå må jeg begynne å tenke her også nå.. :p vanskelig det her...

må tenke på hvor mye penger jeg har lyst til å bruke, eventuelt om ejg skal kjøpe noe pakketilbud... vi får se det litt an tror jeg,

tusen takk for hjelpa =)

Lenke til kommentar

tror at det oppsette som ble nevt her er ganske bra..

men du trenger jo ikke ny kasse å heller ikke det sjermkortet vis du ikke er no aktiv gamer.

DVD brenneren kan du jo også ta vekk vis du h\ikke har bruk for det..

å vis du ikke skal kjøpe nytt skjermkort så må du nok gå for et nforce3 HK i stede for et Nforce 4, men du vil neppe merke forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...