Stuttskallir Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei! Jeg har en IBM E94 skjerm og den yter bare 85hz.. Dette er et problem for meg. for når jeg spiller CS får jeg bare 60 fps. Hjelper det hvis jeg overklokker skjermen til 100hz med powerstrip? er dette skadelig for skjermen? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Trenger da ikke mer hertz på skjermen, du må slå av v-sync på skjermkortet om du skal ha over.. prøvd fps_max 100 btw? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Går ikke an å overklokke en skjerm du. Jeg har prøvd å kjøre min skjerm på mer Hz enn den takler, og det funka dårlig...(gjorde det ved en feil). 85 Hz er nok. Som det ble nevnt her så burde du sjekke om VSYNC er av. Lenke til kommentar
Stuttskallir Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 VSYNC er på.. hvis den er av får jeg 100 fps. men bare når jeg står og ser inn i en vegg! Så jeg tenkte til tross for generelt dårlig maskin, kunne jeg få 100 fps konstant ved å kjøre 100 hz! Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Om du i det hele tatt når opp til 100fps så beviser jo det at det ikke er skjermen som begrenser. Det er maskinvaren som ikke klarer å drive spillet på 100fps når det er noe mer i bildet enn bare en vegg.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) antall FPS har ingenting med skjermen å gjøre. Det har med maskinvaren din å gjøre. I nyere spill vil du ikke greie 60 FPS engang, selv om skjermen din fortsatt kjører på 85 HZ. Bytt skjermkort heller hele maskinen. Selv om du kunne ha kjøpt en skjerm som hadde 1000 HZ så ville du ikke fått annet enn 60 FPS i spillet. Skjermen viser kun bildet, den lager det ikke. EDIT: Man kan jo sammenligne en Lamborghini og en Lada. Begge har 4 hjul og bruker samme bensin, men ytelsen er totalt forskjellig. Endret 21. mai 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Antall Hz har faktisk noe å si på fps. Med høyere Hz så klarer skjermen å tegne flere bilder enn med lav Hz. Men om Vsync er av så bryr ikke skjermkortet seg om den lille detaljen og spyr ut så mange bilder det klarer, selv om skjermen fortsatt bare viser det den rekker å tegne opp. Etter sånn jeg har forstått det vil en da få høyere fps uten at øynene merker forskjellen. Edit: Må bare legge til at i akkurat dette tilfellet har det jo lite å si siden det er maskinvaren ikke klarer å dra mer fps. Endret 22. mai 2005 av e_urkedal Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Du vil få flere fps med flere hz hvis vsync er på. Du vil ikke få flere fps med flere hz his vsync er av. Dermed hjelper det ikke å skru vsync av på din maskin, for du får ikke 100fps uansett (uten at du ser inn i en vegg). Konklusjon: Kjøp ny pc og skru vsync av hvis du vil ha 100 fps, eller lev med 85fps nå med vsync på. Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå