Brighto Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Eg vuderar og gå for DETTE skjermkortet når eg før jul skal skifte ut mitt Radeon 9600 ATLANTIS. Det er eit godt stykke fram i tid, og det er godt mulig at det då vil vere andre skjermkort eg heller kan kjøpe, men for øyeblikket: Er dette eit godt kjøp, eller er det andre skjermkort eg bør gå for? (Visst nok er det dette skjermkortet t.d. Funcom brukar ) Lenke til kommentar
smy Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 nei kjøp helle et x850 kort elle 6800u Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 512 Mb minne på skjermkort er pr. i dag bare en gimmick. Det er kun ved oppløsninger fra 1600x1200 og oppover med masse antialiasing at du vil dra nytte av mer enn 256 Mb minne. Samtidig er det et fordyrende element. Og et X800XL vil ikke greie å dra de heftigste spillene i slike oppløsninger uansett. Nei, gjør som han over sa, gå heller for et X850XT eller et 6800 Ultra. Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Ok, men kva for eit av dei utallige X850XT-korta vil du anbefale? Lenke til kommentar
Patch Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 HIS korta er jo ganske bra. Link. Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvorfor i det hele tatt gidde bry seg om spilla til dags dato når du skal vente helt til juletider med å handle? Kommer jo nye kort nå, 7800GTX etc... ATI kommer jo og med nye brikker? Vent en mnd å to så vil du se kort som VIRKELIG er noe å sette fingra i 7800GTX er sagt å komme ut iløpet av juni Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 måtte le litt av han som hadde lagt inn en erfaring på det x800xl 512mb kortet hos komplett... quote: "det er litt rart at ett PowerColor Radeon X850XT PE Yter bedere med sine 256MB... Men man har jo ikke kommet så langt i teknologien at man har funnet ut hvordan man kan få best mulig ytelse av 512MB på skjermkortene enda.." :!: snakk om å prøve å skryte på seg og bortforklare penger ut av vinduet.. hehe Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 måtte le litt av han som hadde lagt inn en erfaring på det x800xl 512mb kortet hos komplett... quote: "det er litt rart at ett PowerColor Radeon X850XT PE Yter bedere med sine 256MB... Men man har jo ikke kommet så langt i teknologien at man har funnet ut hvordan man kan få best mulig ytelse av 512MB på skjermkortene enda.." :!: snakk om å prøve å skryte på seg og bortforklare penger ut av vinduet.. hehe Er nok ikke skryt, bare uvitenhet. Folk flest som ikke er inne på skjermkort tror at mer naturlignok er bedre. Var hos en kompis forleden på besøk og han som han leide leilighet satt og spillte nfsu2 på et fx5200. Dette kortet er jo som alle oppvakte mennesker vet sucky. Men han trodde hardnakket at det holdt lenge fordi det var 256MB ram på det. Pcen ellers var jo oki, 3ghz p4c og 1gig ram i en liten nett shuttle. Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Hvorfor i det hele tatt gidde bry seg om spilla til dags dato når du skal vente helt til juletider med å handle? Kommer jo nye kort nå, 7800GTX etc... ATI kommer jo og med nye brikker? Vent en mnd å to så vil du se kort som VIRKELIG er noe å sette fingra i 7800GTX er sagt å komme ut iløpet av juni Ja, litt tidlig ute er eg nok Men heile poenget var egentlig å få dykk andre til å ytre litt tankar rundt det skjermkortet. Og resultatet var no egentlig som eg venta. Sjølv hadde eg tenkt å sjå kva nytt som har komt på marknaden innan eg skal fornye skjermkortet mitt, skal svært mykje til for at det ikkje har kome betre skjermkort innan den tid. Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Når Nivada lanserer 7800GTX brikken vill 6*** serien falle drastisk i pris. Da kan du gjøre et godt kupp Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 måtte le litt av han som hadde lagt inn en erfaring på det x800xl 512mb kortet hos komplett... quote: "det er litt rart at ett PowerColor Radeon X850XT PE Yter bedere med sine 256MB... Men man har jo ikke kommet så langt i teknologien at man har funnet ut hvordan man kan få best mulig ytelse av 512MB på skjermkortene enda.." :!: snakk om å prøve å skryte på seg og bortforklare penger ut av vinduet.. hehe Er nok ikke skryt, bare uvitenhet. Folk flest som ikke er inne på skjermkort tror at mer naturlignok er bedre. Var hos en kompis forleden på besøk og han som han leide leilighet satt og spillte nfsu2 på et fx5200. Dette kortet er jo som alle oppvakte mennesker vet sucky. Men han trodde hardnakket at det holdt lenge fordi det var 256MB ram på det. Pcen ellers var jo oki, 3ghz p4c og 1gig ram i en liten nett shuttle. Haha ja har faktisk vært borti det samme Snåle mennesker Handler vel om at de ikke har satt seg grundig nok inn i ting. Per dags dato så yter et x850xt bedre enn x800xl Ser ikke helt poenget med å kjøpe x800xl med mer enn 256 minne, bortsett fra noen fps i FarCry og HL2. Prisen er for høy til å forsvare disse fpsa. Det har seg slik at spill i fremtiden kommer til å ta mer og mer utnytte av 512MB, men et x800xl 512MB kommer vel sannsynligvis ikke til å gå forbi et x850xt 256. Det KAN skje, men innen den tid så er det nåværende x800xl kortet for tregt allikevel, selvom det skulle være med 512MB. Et skjermkort under x800xl med 256 eller 512MB ram ville ihvertfall være totalt bortkastet. Ser ikke helt hvor man får bruk for dette. Det finnes f.eks. 6200 med 512, det er jo bare helt utrolig. Og det er ikke alltid slik at jo mer minne - jo raskere i høyere oppløsninger heller. 2x6600GT yter bedre enn 2x6800NU i 1600x1200 i sli f.eks. Og da snakker vi om halve minnestørrelsen. I trådstarters tilfelle ville det være dumt å kjøpe noe eldre enn de nye korta som kommer fra ATI og Nvidia til høsten. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå