NormanWhiteside Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg får plutselig bluescreen når windows booter, etter at jeg ved et uhell tok reset på bios-instillingene. Den starter normalt, får opp windows oppstartsbildet og alt, men når den skal inn i windows får jeg denne feilmeldinga: 0X0000007E (0XC000005, 0X80593C72, 0XFA07DA4C, 0XFA07D74C) Jeg har testet ram-brikkene mine i en annen maskin, de funker fint, det er plass på harrdisken, jeg har prøvd å nappe ut cdrom/brenner osv. Jeg har prøvd å sette i windowscd'en for å kjøre recovery/installere på nytt, men der får jeg også bluescreen med erroren 0X00000050 (Page_fault_in_nonpaged_area). Kan det være noe med innstillingene med skjermkortet i bios'en? (et matrox mill. 550 agp-kort). Jeg har prøvd å starte opp Linux, og det funker helt fint. Det er jo typisk at dette skal skje når jeg har en haug med ting å gjøre til mandag..... Lenke til kommentar
RazAquato Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 eneste jeg kan finne av relevant informasjon er det her... hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å oppdatere bios, da det kanskje kan løse problemet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Du bør kanskje formatére hovedpartisjonen og legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå