Radi Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg lurer på om det er mulig å lage noe slik at man kan ha støm til enkelte ting i pc'n når pc'n er av. Jeg har en merkelig strøm sak som man kan stille inn en del ting på: Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Hadde det vert mulig å bare kutte av legningen og koblet på en sånn strøm kabel som det er inn pc'r En slik: Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Her ser du under. Det går ann å stille på V. og noe annen rart. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Joda, det skal nokk gå bra. Men du må sjekke hvor mye strøm du kan trekke ut av omformeren. Det står sikkert på den andre siden Hvis du skal kjøre på 12V, koble den til svart og gul, 5V svart og rød Den andre justeringssaken bestemmer du om + skal være på inner eller ytter delen på kontaktene.... Om + er i midten eller på ytterkappen... Om du forstår. Du bytter polaritet Endret 21. mai 2005 av Behydro Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Nei, jeg forsto ikke helt det siste du sa. Det står POLARITE under en runding meg en pil inni som man kan snu hvilken hvei man vil. Og bilde av to rundinger ( sikkert "bruksanvisning" ) Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Hvor mange ting kan jeg kan jeg ha tilkoblet? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 polartiet, man velger hvem av ledningene som skal være + og minus.... Du må nesten ta ett bilde av andre side av omormeren og finne ut hvor mye strøm den leverer Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Nå har jeg tatt bilde foran. Bilde kvalteten er ikke så bra når man tar bilde nærme ting, Så jeg skrev hva som sto der. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 500mA = 0.5A. er ikke så mye, men du skal nokk klare å drive nokke lys og ei vifte, men ikke så serlig mye mer. Led trekker lite strøm så det kan du ha mange av. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Okey. Men hvordan skal den "polartiet" skaen stå ? Hvordan vet jeg hvilkene ledninger som skal kobles sammen ? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 det spiller ingen rolle.... regner med at du skal klippe av kablen og sette på en molex plugg. Da må jo du måle på ledningene og finne ut hvem som er + og - PS! Vet ikke hva kompetanse du har innen elektronikk, men dette her gjør du på eget ansvar. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 det er ikke så viktig med polariteten på lys. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) hvis "jan.ata" har lysperer i pcen sin så spiller det ingen rolle... men det har iallefall ikke jeg På dioder, katoder og sanne ting så har det absolutt noe å si... no må du gjøre leksa di gutt Endret 21. mai 2005 av Behydro Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Jeg bare prøver og ser hvordan det går jeg...hehe Endret 22. mai 2005 av Radi Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Bra du lærer opp folket Behydro. Ser ikke til at guten som stilte spørsmålet hadde peiling. Jo det er jo greit at han kan kople til flere ting, men det krever jo at de har samme polaritet som du sier. Dersom ikke kan det i verste fall være ting som sprenges. Eksemplevis en sikring. Og ja absolutt når det kommer til dioder så har det litt å si med polaritet, samme med visse elektroniske utstyr - laptop, spill-konsoller, De fleste som bruker en adapter. Hvor mange ting du kan kople til samtidig er avhengig av hvor mye strøm som du kan få ut av omformeren. Du får nå utforske litt og lykke til. Bare vær forsiktig med spenningen og slike ting (Har ikke så mye peiling selv, men slike grunnleggende ting burde en vel vite?) Lenke til kommentar
Radi Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Det funket på første forsøk. :!: Vet ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde koblet feil jeg, Men det gikk greit i vertfall. Endret 22. mai 2005 av Radi Lenke til kommentar
Radi Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Nå har jeg testet litt. Jeg kan vertfall ha tre 80mm og en 60mm vifte tilkoblet, det gikk helt fint. ( Ingen av viftene hadde lys ) Endret 22. mai 2005 av Radi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå