Gå til innhold

Hva med dette dali oppsettet ?


Anbefalte innlegg

Fornt og bak

4 stk dali concept 2

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4726

 

center

1 stk dali concept ct

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ler.htm?id=5143

 

Sub

2 Stk Dali AW10"

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ofer.htm?id=179

 

dette skal drives av en Nad L70 dvd Reciver som er oppgitt til 5x45W (en utgodt mod)

 

Spm 1

 

blir det nokk trykk til film i dette ?

 

Spm 2

 

vil ampen klare dette på en bra måte ?

 

Spm 3

 

vil lyden bli bra ? (er klarover at lyd er smaksak, men gennerelt sett da )

 

 

andre kommentarer ? noe jeg burdegjort anneledes ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skal jeg med en større forsterker , det er snakk om små høytalere her , som skal komplemeres med to subber , tror jeg får det trykket som trenges jeg , forsterkeren er jo temmelig sterk da .

 

EDIT: må jo og kjøpe meg en ny dvd spiller og da

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Du vil ikke få så mye trøkk(eller punch) av subber. Du får mer dypbass. Personlig vil jeg heller ha mye punch enn dypbass. Men det er bare meg. Og jeg synes også at punch er viktig for musikk mens dypbass er viktig for film. Så spørs hva du ska ha det til.

Lenke til kommentar
tror det skal holde værtfall :p gå heller for en 15" da, kjøper du bare en istede for 2 stk

hømm kanske to 15 da :D

 

men da må eg ha større fronter for og få nokk mellomtone og diskant ;)

 

 

EDIT: kan nevne pga symetri i taket blir bass veldig låst i rommet , det er bjelker i taket som er langsgående med sitteposisjo , og bassen blir veldig fanget i disse , og med en sub ender jeg opp bare bass på ene sidne av romme , meget rart , trenger derfor 2 subber :D

 

jeg er klarover at ampen min drar dali concep 6 , men da SPRENGER jeg budsjettet midt !!

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Reciveren din vil nok fint klare et par Concept 6 i front. Kjøper du Concept 6 til front,Concept 2 bak,Concept CT og Concept SUB tror jeg du vil få knallgod lyd med nok trykk.

stemmer nå på dette oppsettet jeg da.

 

 

edit: dette oppsettet til Morten K vil jo være 400,- billigere en ditt oppsett da.. og visst du tenker at du må ha et ekstra par med stativ til ditt oppsett så blir det jo enda billigere.

 

men da regner jeg "bare" med en sub da.

skjønner ikke hvorfor du vil kjøpe to middelmådige sub'er iforhold til en god en.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Reciveren din vil nok fint klare et par Concept 6 i front. Kjøper du Concept 6 til front,Concept 2 bak,Concept CT og Concept SUB tror jeg du vil få knallgod lyd med nok trykk.

stemmer nå på dette oppsettet jeg da.

 

 

edit: dette oppsettet til Morten K vil jo være 400,- billigere en ditt oppsett da.. og visst du tenker at du må ha et ekstra par med stativ til ditt oppsett så blir det jo enda billigere.

 

men da regner jeg "bare" med en sub da.

skjønner ikke hvorfor du vil kjøpe to middelmådige sub'er iforhold til en god en.

som sagt sier ikke at jeg må kjøpe di dali subbene , var rettogslett ikke klar over at di var så "slappe" regnet med di spilte greit .

 

jeg her regnet 15k som en abselutt max pris , for det får jeg to SV 12" subber 4 dali c 2 en dali ct og 4stk stativer på 60Cm

 

men har dere bedre forslag ikke la dem ligge , jeg er fortiden opent for alt og har forandret mine meninger sikkert 10-20 ganger sinen jeg begynte og se på nytt høyttaler oppsett ;)

Lenke til kommentar
må jeg ikke importere disse selv ??

Jo.

STRESS da , jeg føler for og lofffe inn på en lokal butikk og kjøpe , dvs hifiklubben eller hificenterkjeden , elkjip og lignede er jo TOTALT utelokket

hahah leeeeee godt innimeg :D bra du sier elkjop :D:D:D:D::D:D:D:D møkka sted!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...