Mato Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Fornt og bak 4 stk dali concept 2 http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4726 center 1 stk dali concept ct http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ler.htm?id=5143 Sub 2 Stk Dali AW10" http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ofer.htm?id=179 dette skal drives av en Nad L70 dvd Reciver som er oppgitt til 5x45W (en utgodt mod) Spm 1 blir det nokk trykk til film i dette ? Spm 2 vil ampen klare dette på en bra måte ? Spm 3 vil lyden bli bra ? (er klarover at lyd er smaksak, men gennerelt sett da ) andre kommentarer ? noe jeg burdegjort anneledes ? Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Hva er front? Dali Concept 8" ? yyyyyyps så ikke du skulle ha 4 av dem.. hm, hvorfor ikke prøve uansett med noen andre ifront? Endret 21. mai 2005 av Morten A Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Hva er front? Dali Concept 8" ? yyyyyyps så ikke du skulle ha 4 av dem.. hm, hvorfor ikke prøve uansett med noen andre ifront? vil ha stativ , det jeg tenker framtidig og kommer mestsansynelig til og bi i en leilighet av no slag Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Vil helt sikkert fungere fint dette , hadde valgt en ann sub for å være helt ærlig :> Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Vil helt sikkert fungere fint dette , hadde valgt en ann sub for å være helt ærlig :> det skal jo være 2 subber da hva ville du anbefalt da ? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis du hadde hatt muligheten ville jeg droppet en av subbene og kjøpt større fronter for de ekstra pengene. Men hvis ikke det lar seg gjøre er det et greit oppsett. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) hva skal jeg med en større forsterker , det er snakk om små høytalere her , som skal komplemeres med to subber , tror jeg får det trykket som trenges jeg , forsterkeren er jo temmelig sterk da . EDIT: må jo og kjøpe meg en ny dvd spiller og da Endret 21. mai 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Du vil ikke få så mye trøkk(eller punch) av subber. Du får mer dypbass. Personlig vil jeg heller ha mye punch enn dypbass. Men det er bare meg. Og jeg synes også at punch er viktig for musikk mens dypbass er viktig for film. Så spørs hva du ska ha det til. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Reciveren din vil nok fint klare et par Concept 6 i front. Kjøper du Concept 6 til front,Concept 2 bak,Concept CT og Concept SUB tror jeg du vil få knallgod lyd med nok trykk. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Helt enig med mr. K den suben du nevner FtZ er en pingle sub, var det derfor du tenkte og kjøpe 2 stk av den? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Helt enig med mr. K den suben du nevner FtZ er en pingle sub, var det derfor du tenkte og kjøpe 2 stk av den? nei , jeg skal ha stativ og 2 subber vurderer 2stk CERWIN-VEGA V-12S Subwoofer http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ofer.htm?id=726 og samme opsettet med høytalerer tror det skulle bli nokk trykk og dyp bass da Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 tror det skal holde værtfall gå heller for en 15" da, kjøper du bare en istede for 2 stk Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) tror det skal holde værtfall gå heller for en 15" da, kjøper du bare en istede for 2 stk hømm kanske to 15 da men da må eg ha større fronter for og få nokk mellomtone og diskant EDIT: kan nevne pga symetri i taket blir bass veldig låst i rommet , det er bjelker i taket som er langsgående med sitteposisjo , og bassen blir veldig fanget i disse , og med en sub ender jeg opp bare bass på ene sidne av romme , meget rart , trenger derfor 2 subber jeg er klarover at ampen min drar dali concep 6 , men da SPRENGER jeg budsjettet midt !! Endret 21. mai 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Reciveren din vil nok fint klare et par Concept 6 i front. Kjøper du Concept 6 til front,Concept 2 bak,Concept CT og Concept SUB tror jeg du vil få knallgod lyd med nok trykk. stemmer nå på dette oppsettet jeg da. edit: dette oppsettet til Morten K vil jo være 400,- billigere en ditt oppsett da.. og visst du tenker at du må ha et ekstra par med stativ til ditt oppsett så blir det jo enda billigere. men da regner jeg "bare" med en sub da. skjønner ikke hvorfor du vil kjøpe to middelmådige sub'er iforhold til en god en. Endret 21. mai 2005 av phax Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Reciveren din vil nok fint klare et par Concept 6 i front. Kjøper du Concept 6 til front,Concept 2 bak,Concept CT og Concept SUB tror jeg du vil få knallgod lyd med nok trykk. stemmer nå på dette oppsettet jeg da. edit: dette oppsettet til Morten K vil jo være 400,- billigere en ditt oppsett da.. og visst du tenker at du må ha et ekstra par med stativ til ditt oppsett så blir det jo enda billigere. men da regner jeg "bare" med en sub da. skjønner ikke hvorfor du vil kjøpe to middelmådige sub'er iforhold til en god en. som sagt sier ikke at jeg må kjøpe di dali subbene , var rettogslett ikke klar over at di var så "slappe" regnet med di spilte greit . jeg her regnet 15k som en abselutt max pris , for det får jeg to SV 12" subber 4 dali c 2 en dali ct og 4stk stativer på 60Cm men har dere bedre forslag ikke la dem ligge , jeg er fortiden opent for alt og har forandret mine meninger sikkert 10-20 ganger sinen jeg begynte og se på nytt høyttaler oppsett Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Tror du får en SVS sub til prisen av to SV subber, da ville jeg heller gått for det. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Tror du får en SVS sub til prisen av to SV subber, da ville jeg heller gått for det. må jeg ikke importere disse selv ?? mener og ha leste det at disse ikke har forhandler i norge enda Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 må jeg ikke importere disse selv ?? Jo. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 må jeg ikke importere disse selv ?? Jo. STRESS da , jeg føler for og lofffe inn på en lokal butikk og kjøpe , dvs hifiklubben eller hificenterkjeden , elkjip og lignede er jo TOTALT utelokket Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 må jeg ikke importere disse selv ?? Jo. STRESS da , jeg føler for og lofffe inn på en lokal butikk og kjøpe , dvs hifiklubben eller hificenterkjeden , elkjip og lignede er jo TOTALT utelokket hahah leeeeee godt innimeg bra du sier elkjop :D:D:D::D:D:D møkka sted! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå