Kubjelle Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Vel, det virker ikke.. BenQ 19" LCD FP937s+ sølv/sort 1280x1024, 8ms, TCO99, D-sub/DVI 3 100,00 Seagate 200GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache 760,00 Club3D Radeon X800 256MB PCIe retail 256MB GDDR3/ TV-out/Dual DVI/Vivo 1 676,00 Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe 716,00 Raidmax Scorpio Blått Miditower m/vindu u/powersupply 396,00 Zalman CPU Vifte Socket 478/775/754/939/940 - ZA-7700-CU 340,00 Serial ATA 150 50 cm S-ATA Datakabel 63,00 OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S. PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz 876,00 NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk 380,00 AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester" 988,00 OCZ ModStream strømforsyning 450W 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA 760,00 Særavgifter: 0,00 Totalt: 10 055,00 Mva: 2 513,75 Totalt eks. frakt og gebyrer : 12 568,75 Her er pc'n, viss det skulle være til interesse.. Jeg har satt inn strømforsyningen og koblet til ram, cpu, grafikk kortet, harddisk o.s.v. Satt inn i led ledningene. Strømforsyning til hovedkortet. Så tok jeg pc'n og prøvde å slå den på.(Uten skjerm) Men null respons. Og når jeg satt inn ledningen inn i strømforsyningen så knitret det litt. Og det lukter litt svidd av den. Vel dette er første gangen jeg har prøvd å lage en pc, så det kan godt hende at jeg har glemt å koble til en ting, så viss du vet hva det kan være svar meg! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis det er en rød knapp bakpå PSU, som du kan velge mellom 220V og 110V, står den røde knappen på 220V? Har du satt i 4-pins kontakten til hovedkortet? Den med gule og svarte ledninger. Er det noen lys på hovedkortet? (Feilmeldings LED, Power LED etc) Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Har ingen rød knapp.. Og har satt inn 4-pins ledningen i hovedkortet.. Har koblet til 3 LED ledninger.. Restart, power sw og HDD led.(Også speakers da..) Maskinen kjører ikke i det hele tatt. Ingen vifter går. Ingenting.. Men skal sys fan kobles til? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Sys fan er vel systemets vifte. Muligens den som er på hovedkortet det er snakk om. Skjønte ikke helt "Men skal sys fan kobles til?" Er sys fan en kontakt på hovedkortet? Hvis det er en 3-pins kontakt på hovedkortet, så skal den brukes hvis du har noen kabinett vifter. Men hvis chipset viften din ikke er koblet til noe som helst (Hvis du har vifte på chipset), så koble til den. Du kan også sjekke om strømforsyningen fungerer. Se her for hvordan du jumpstarter PSU. Hvis den ikke starter når du jumpstarter den, så er nok PSU defekt. Prøv også med en annen PSU hvis du har. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Det er vist ikke feil med PSUn, prøvde den på en annen maskin. Og den virket, det pep som faen da, men det virket.. Vel jeg fikk litt hjelp, og vi testet ut flere ting. De trodde at hovedkortet var kaputt.. Koblet alt fra PSUn og hovedkortet selv cpu vifta koblet vi vekk.. Det var altså kun strøm til hovedkortet... Men null respons. Ikke en drit, ikke en lyd engang. Så derfor tror de at det er hovedkortet som er ødelagt. Men er det mulig at det kan være statisk elektrisitet, må innrømme at jeg ikke gjorde noe særlig for å forhindre det. Så har tatt ut hovedkortet og er klar til å sende det til netshop, og se om jeg får et nytt... Prøvde mye annet også, sågar sjekket med annen power knap(LED sw med knapp)... Vil gjerne ha noen synspunkter, burde jeg sende inn hovedkortet. Jeg burde vel få testa pc'n min med et annet hovedkort først da. Men det er litt vanskelig å få til... :/ Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Du skrudde vel ikke HK'et rett nedi metall plata på kabinettet? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Hva mener du? Jeg gjorde vel kanskje det..(litt usikker på hva du mener..) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Han lurer på om du brukte opphøynerne som fulgte med kabinettet. (Gull farget skruer som er litt lange). Det er skruer som du skrur fast i kabinettet, slik at hovedkortet ikke får direkte kontakt med kabinettet, men at hovedkortet skrus fast i disse opphøynerne. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener. Det er 6 kanter på opphøynerne som fulgte med kabinettet, kanskje du skjønner det da. Opphøynerne brukes pga. at hovedkortet ikke skal kortslutte noen baner. Hope you get it Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Ahhh... Nei, de brukte jeg ikke.. :/ Men er det mulig at jeg får igjen på garantien alikevell? Endret 22. mai 2005 av Kubjelle Lenke til kommentar
este1 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvis du ikke nevner i feilrapporten at du "glemte" å innstallere HK'et riktig, så får du det kanskje igjen på garantien. Du får håpe på det beste... Lenke til kommentar
Hard Driver Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har ingen rød knapp..Og har satt inn 4-pins ledningen i hovedkortet.. Har koblet til 3 LED ledninger.. Restart, power sw og HDD led.(Også speakers da..) Har du kun koblet 1 4-pins ledning til hovedkortet ? De skal da være en til ?? En stor brei en. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Koblet til alt.. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Koblet til alt.. Selvfølgelig. Men er det virkelig så farlig at jeg ikke hadde de rare greiene? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvis de "rare greiene" er opphøynerne, så er det farlig, ja. Opphøynerne er der pga. at hovedkortet ikke skal få direkte kontakt med noe annet metall, som dermed kan føre til diverse kortslutninger på hovedkortet. Har du prøvd og tatt ut all hardware, lagt hovedkortet oppå en antistatisk pose, så koblet til det aller nødvendigste? Hvis du ikke har gjort det, ville jeg prøvd det før jeg evt. har sendt tilbake hovedkortet (Om det er hovedkortet som er feil). Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Koblet til alt.. Selvfølgelig. Men er det virkelig så farlig at jeg ikke hadde de rare greiene? Farlig vel... det eneste du oppnår med og ikke ha det "greiene" er at du kortslutter og ødelegger HK'et og i hverstefall resten! Du skjønner vel at loddepunktene bak på HK'et blir kortsluttet, når de blir lagt ned på en mettalplate Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Er det stor sansynlighet for at resten er ødelagt.. :O ,_, Lenke til kommentar
-=Toasted=- Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Er det stor sansynlighet for at resten er ødelagt.. :O ,_, ja. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Nåja. Stor sannsynlighet er det nå ikke, den er vel 50-50 vil jeg tippe. Test komponentene på en annen maskin hvis du har mulighet til det. "Mange" som har gjort det samme som deg, og hos de har kun hovedkortet blitt ødelagt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hvis du ikke har sett på noen mekke en maskin, så bør du ikke prøve deg. Se på noen først, så se om du klarer og koble til en vifte, så prøver du deg på en maskin fra 89`og så bestiller du din egen. LES MANUALEN ! Lenke til kommentar
grwatz Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) RTFM er en fin ting ja... OT: Trøst deg med at du ikke er alene: Jeg svidde CPUen min første gang jeg bygde pc. Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle feste kjøleribba, så den hang og slang noe løst peip og hylte, og pcn døde. og vips måtte jeg bestille et nytt tordenfjerkre. (men den CPUen virker ennå, 4 år etter ) Men da lærte jeg og å lese bruksanvisninger edit: leif +tilføyelser Endret 23. mai 2005 av sLiVeRr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå