OverDriv3 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en palmOne Zire 31 og lurer på følgende - hvordan i alle dager får jeg skrevet de norke bokstavene æ, ø og å med graffiti-systemet på denne PDA'en? I symbollisten viser de noe som likner på en ø, men den står blandt pi, euro og dollartegn og regnes mer som et mattebegrep en bokstaven ø - og hverken æ eller å finnes noe sted. Hjelp! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Dra stylusen over skjermen, skriv en ø som du ville gjort det ellers, dra stylusen opp, du har en Ø For Æ bruker du samme fremgangsmåte, du drar opp, skrive en a og en e, og drar opp igjen. Å er enklest. Skriv en A, og lag en ring i feltet for tall. Lenke til kommentar
OverDriv3 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Takk for hjelpen. Da gjenstår det bare en ting - hva er stylusen? Lenke til kommentar
OverDriv3 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Glem det. Det jeg egentlig lurte på er hva man gjør når man skal skrive inn "symboler" - altså skrive en strek i tekstfeltet fra bunnen til topp først. Og jeg får heller ikke til å. Endret 21. mai 2005 av OverDriv3 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har du ikke et program på PDAen kalt Grafitti 2? Her vises det animasjon av hvordan du skal skrive det. Lenke til kommentar
OverDriv3 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Det er ikke noe eget program som heter det i programlisten, men jeg har grafitti 2. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har nemlig et eget program i listen, kalt grafitti 2 som viser frem dette.. merkelig. Lenke til kommentar
OverDriv3 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har ikke det.. Men jeg får til alle utenom å - er du sikker på at dette er femgangsmåten? Jeg får nemlig @ når jeg skriver a i bokstavfeltet og en sirkel i tallfeltet - i "symbollmodus" naturligvis. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har selv en Zire 71, så skal være likt. du kan prøve å kjøre opp streker før du gjør det jeg sa om Å også, og en strek til. Lenke til kommentar
OverDriv3 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg gjør følgende: - lager en strek fra bunnen av input til toppen av den (det svarte under skjermen). -skriver inn en liten a i bokstavfeltet (slik a skal skrives) -skriver inn en o i tallfeltet (slik o skal skrives) -lager en tilvarende strek til for å avslutte "tegnmodus" En @ kommer opp, ikke en å. Jeg har prøvd å skrive a'en i tallfeltet, sor og liten a, og o-en i samme felt som a-en. Da kommer det ikke opp noe. Hjelp! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har du prøvd uten streker? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Tror ikke det. Å-metoden min med streker på hver side gir nemlig @! Lenke til kommentar
OverDriv3 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) I alle dager.. Nå prøvde jeg uten streker, og det virket som bare det. Før fikk jeg a og o, men jeg hadde tydeligvis ikke vert rask nok. Til alle andre som trenger dette: [opp] er "tegnmodus", altså fra bunn til topp på den svarte innskrivingsdelen under skjermen. æ = [opp] [a] [e] [opp] ø = [opp] [sirkel] [strek over sirkel] [opp] å = [a i tekstfelt] [o i tallfelt] !uten strek! Tusen takk for hjelpen, JoachimR!! Endret 22. mai 2005 av OverDriv3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå