christer-R Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 skal nå kjøpe en 200 gb disk, IDE eller S-ATA? Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 støtter hovedkortet ditt S-ATA, da ville jeg gått for det.. Mye tynnere ledninger som gjør at det ser mer ordentlig ut om det er noe hastighetsforskjell, tør jeg ikke uttale meg om.. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 enig, du bør gå for s-ata hvis hket ditt støtter det. mindre kabler som tidligere nevnt samt at den er kjappere (teoretisk vertfall) 150mbps i forhold til ide disker som har 133mbps Lenke til kommentar
N_R Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 SATA, uten tvil. Ingen ulemper i forhold til IDE, og mange fordeler. Ytelsen er i praksis lik, men som nevnt før her der det DEILIG å bruke tynne, elegante kabler... SATA er jo helt klart fremtiden. Kan også et par triks som kanskje vil ha noe å si etterhvert. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Vil bare nevne at det kan være mer trøbbel å installere operativsystem på en S-ATA disk enn på en IDE disk... Men regner vel med du skal bruke den til lagringsplass (slik som meg) - så da er S-ATA å anbefale Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Den skal kun brukes til lagring, ja. Er det bare å plugge i da eller? - Christer Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Skulle vel bare være å plugge i ja.(?) Mulig du må installere RAID/S-ATA kontroller, noe du finner på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 hvis du har hovedkort med nforce 3 250 brikkesett eller nyere så skal det ikke være noe problem med å installerer windows på disken da windows detekter s-ata kontrolleren/diverne er installert allerede (er litt usikker på åssen det funker, ene det funker i alle fall) det hender det bare funker på den ene kontrolleren da (noen hk, sansynligvis det fleste, har to s-ata kontrollere) f.eks så la jeg inn win xp på en maskin med msi k8n neo platinum i fjor, først ba den om floppy med s-ata, mene så bytta jeg bare disken over på den andre kontrolleren og vips så funka det som bare f... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå