Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Synes det er mer fornøyelig å betrakte det som sosial studie din evige heksejakt etter folk som mener denne generasjons prossorer er dominert av AMD, når dette er et faktum som gjenspeiler seg i 9/10 benchmarks Beklager, måtte bare få ut litt oppspart frustrasjon der. "denne generasjons prossorer er dominert av AMD" QED.. sier jeg bare.. Håper det gjorde godt å slenge ut dr**kjeft.. for mye substans var det iallefall ikke... Har du noe konkret å komme med forresten? Som at det ikke er noen som er interessert i Venice for tiden? Eller at ingen tror at Venice er "klokkekongen" blant CPU'ene? Ikke det nei.. Tips: Sjekk innom XtremeSystems Forum og oppdater deg mht. hvilke CPU'er som er bra/best i gitte benchmarks.. Det må da være lov å påpeke en viss hysteri uten å få grunnløse beskyldninger slengt tilbake eller? Dersom det er mer du lurer på/vil "rante" om.. ta det over PM.. Endret 25. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 La nå ikke dette bli en krangletråd da. Men jeg vil bare si at det er greit at det opplyses om + og - med de forskjellige cpuène og det hersker vel liten tvil om at venice ble skrytt opp i skyene for å skulle være så kjølig og en superklokker. Nå viser det vel seg at ingen av disse påstandene stemmer,men at den er temmelig lik sin forgjenger på klokking og faktisk litt varmere . Men som sagt en del "profeter" har jo beskrevet denne nærmest som den rene "gudegave", men alle som har lest lit i historien vet at profetene ikke bestandig hadde rett Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Prøvde å gewgle litt rundt på denne "Venice" cpu'en her. Det jeg sitter igjen med til slutt med, er spørsmålet på hvor høy yieldsen på "Winnie" og "Venice" var i forhold til hverandre. Dette kunne jo enkelt forklart hvem som klokker best. En annen ting er (som sagt) SSE3 implementasjonen i "Venice", men er arealstrukturen på denne nye CPU'en forandret? Med tanke på at disse to (V/W) er like billige, selv med "Venice" helt rykende fersk på markedet. Kunne jo også forklart hvorfor denne da blir varmere. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 snekkern hvor mye selger du for rammen? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Joda, jeg er mye innom ExtremeSystems' forum, og jeg leser en del benchmarks. Dette er helt off topic, men det som irriterer meg er at hver gang det kommer en AMD.topic komemr du og prater som om vi som planlegger AMD-kjøp er noen hjernevaskede fjols som ser på snorreh som vår muhammed (profet). Jeg synes det er fryktelig uproffesjonelt av deg å blande inn den slags triviale ting i hardware-diskusjoner, og det er nettopp dette som irriterer meg. Og angående venice, så kan du ikke komemr her og si at det er en dårlig chip. Den har glimrende effektforbruk, og selv om klokkegenskapene kansje ikke ser like gode ut (i hvertfall etter å ha lest om chip'en til snekker'n) som de var etter førsteinntrykket, er de likevel ikke dårlige. Kanjse det var litt drøyt av meg å påstå at hele denne generasjons prosessorserie er dominert av AMD, men komme ikke her og si at det er tilfeldig at flere og flere velger AMD, og at entusiastforumene flyter over av oss "troende" som du kaller oss. Nei, bruk heller tid og krefter på andre ting enn å stemple oss som lett påvirkelige, du vil merke at det er mye hyggeligere slik. Og angående den videre diskusjonen AMD-Intel, er jeg enig i at vi bør ta den på pm. Så erklerer jeg denne flame-waren vår død (i alle fall for offentligheten). Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 bK_Coder Skrevet 26/05/2005 : 20:32 Nei, bruk heller tid og krefter på andre ting enn å stemple oss som lett påvirkelige, du vil merke at det er mye hyggeligere slik. Er i stor grad enig i mye av det du sier, men man må jo kunne få kalle det "lett påvirkelig" når man ser hvor mange som har blitt anbefalt og vente på denne Venice... At det er en bra cpu, ja sikkert. men om det er verdt og vente på, eller betale mer for, er jo enn så lenge høyst diskutabelt, og det har ikke kommet særlig godt frem her på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) <snip-personangrep-så-det-holder-og-litt-til>Og angående den videre diskusjonen AMD-Intel, er jeg enig i at vi bør ta den på pm. Så erklerer jeg denne flame-waren vår død (i alle fall for offentligheten). Dette var jo ett godt eksempel å gjøre akkurat motsatt av det du vil oppnå.. dvs. saklige og balanserte innlegg om hardware slik jeg tolker deg.. Profesjonelt var det vel ikke? Men det er greit det... Jeg etterlyste litt takhøyde i en annen tråd så dette må man tåle.. Nå kan jeg ikke se at jeg har uttrykt at Venice er en dårlig CPU? Tvertimot har jeg hatt forhåpninger selv til denne utgaven, men synes det er/var fornøyelig å observere/kommentere en noe urealistisk forventning.. Når det gjelder "profeten" og hans "disipler" så er det noe som opptar meg litt for mye..da jeg har ett noe anstrengt forhold til trosretninger av enhver art... Skal prøve å ikke "hisse meg opp" eller kommentere dette for ettertiden... Kun saklige objektive bidrag i forumet er jo også litt kjedelig i lengden... Dersom du kaller dette en "flamewar".. har du knapt sett en glo etter en... PS. Det er interessant å se at en selv blir karakterisert som en AMD-hater/Intel-fan utifra innleggene sine.. når det er så langt fra sannheten som man kan komme.. Må taes til etterretning og ettertanke.. Sikkert best å "jatte med" i enhver "hylletråd" heretter ser jeg.. Endret 26. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hmm, det er nok mange av Venice'ene som klokker bra og da.. Må vel finnes flere av du gode CPU'ene som Anandtech, xbitlabs osv. fekk utdelt.. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 <sleipt-forsøk-på-å-provosere-en-rolig-fyr>Dette var jo ett godt eksempel å gjøre akkurat motsatt av det du vil oppnå.. dvs. saklige og balanserte innlegg om hardware slik jeg tolker deg.. Profesjonelt var det vel ikke? Men det er greit det... Jeg etterlyste litt takhøyde i en annen tråd så dette må man tåle.. Nå kan jeg ikke se at jeg har uttrykt at Venice er en dårlig CPU? Tvertimot har jeg hatt forhåpninger selv til denne utgaven, men synes det er/var fornøyelig å observere/kommentere en noe urealistisk forventning.. Når det gjelder "profeten" og hans "disipler" så er det noe som opptar meg litt for mye..da jeg har ett noe anstrengt forhold til trosretninger av enhver art... Skal prøve å ikke "hisse meg opp" eller kommentere dette for ettertiden... Kun saklige objektive bidrag i forumet er jo også litt kjedelig i lengden... Dersom du kaller dette en "flamewar".. har du knapt sett en glo etter en... PS. Det er interessant å se at en selv blir karakterisert som en AMD-hater/Intel-fan utifra innleggene sine.. når det er så langt fra sannheten som man kan komme.. Må taes til etterretning og ettertanke.. Sikkert best å "jatte med" i enhver "hylletråd" heretter ser jeg.. Vel, nå var posten min for å anmode deg om å pm'e meg, ikke for å diskutere hardware, og å utdype mitt syn. Jeg ber heller om at du skriver mer proffesjonelt, du anklager meg for ting jeg aldri har skrevet: Nå kan jeg ikke se at jeg har uttrykt at Venice er en dårlig CPU? Tvertimot har jeg hatt forhåpninger selv til denne utgaven, men synes det er/var fornøyelig å observere/kommentere en noe urealistisk forventning.. Dette har jeg heller aldri anklagd deg for å gjøre. Nå er det jo nettopp du som kommer med grunnløse påstander, det eneste jeg har kommentert er denne heksejakten din. Det som nettopp provoserer meg er det at du blander sammen religion og interresse. Off-topic til tusen, men jeg er kristen, og har ett helt annet syn på kristendommen enn maskinvare, og jeg regner med at jeg ikke er den eneste som blir litt smålei av å høre på slikt som "Dersom du/dere gjorde det har dere ett par innlegg som klart motsier "trosretningen" at Venice klokker mye bedre enn Winchester...". Du argumenterer bra, og da synes jeg at det er synd at du ødeleggar argumentene dine med slike ting. Men men, siste innlegg fra meg i denne tråden, resten får du ta opp pr. pm. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jaja, og da går det ikke lang tid før denne tråden blir stengt også, men det var interessant så lenge det varte. Hvertfall før dere to kom inn med de gode og meget solide argumentene deres. Er litt som å lese "Halvorsen Vs. Høybråten" på tabloid :!: . Og litt til, dere er sikre på at dere ikke tar alt dette litt for personlig? En annen ting er (som sagt) SSE3 implementasjonen i "Venice", men er arealstrukturen på denne nye CPU'en forandret? Med tanke på at disse to (V/W) er like billige, selv med "Venice" helt rykende fersk på markedet. Kunne jo også forklart hvorfor denne da blir varmere. Og det var dette igjen da, jeg lurte jo på om noen andre hadde hadde noen (saklige) svar på om dette kanskje kan være en grunn, eller om det bare er jalla? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Vel, nå var posten min for å anmode deg om å pm'e meg, ikke for å diskutere hardware, og å utdype mitt syn. Inntil du velger å følge din egen (og min første) oppfordring.. så velger jeg å fortsette i tråden.. Jeg ber heller om at du skriver mer proffesjonelt, du anklager meg for ting jeg aldri har skrevet: Og angående venice, så kan du ikke komemr her og si at det er en dårlig chip Eeehh... hvordan forklarer du dette? Hva har "skrive profesjonelt" med saken å gjøre forresten? Synes du at det må være ett krav her i forumet..? Da er det mange innlegg som bør gå "i bøtta" for å si det rett ut.. Nå er det jo nettopp du som kommer med grunnløse påstander, det eneste jeg har kommentert er denne heksejakten din. Jeg har sålangt ikke sett noe til bevisførsel fra din side for grunnløse påstander fra min side.. Jeg har påpekt noe jeg kaller "hysteri".. og beklager nå ordbruken da det virker støtende for enkelte.. og det er jo heller ikke lurt å "banne i kjerka".. Ref neste quote.. Det som nettopp provoserer meg er det at du blander sammen religion og interresse. Off-topic til tusen, men jeg er kristen, Greit... Beklager.. Ser nå en viss sammenheng her nå... Det er da fristende å repetere med: QED.. Heksejakt er ett ord du som såkalt kristen forøvrig bør gå "stille i dørene med", da det historisk ikke er "de vantro" som har bedrevet den slags virksomhet.. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som blir litt smålei av å høre på slikt som "Dersom du/dere gjorde det har dere ett par innlegg som klart motsier "trosretningen" at Venice klokker mye bedre enn Winchester..." Det er noe som heter. "Snakk for deg selv!".. Men du har sikkert rett... Men men, siste innlegg fra meg i denne tråden, resten får du ta opp pr. pm. Nå var det faktisk du som valgte å svare mitt noe engasjerte *generelle* innlegg ett par sider bak i tråden med ett direkte personangrep..samt trekke inn navgitte forumdeltakere som jeg ikke kan se har noe relevans her.. Som jeg skrev over her...: "Må taes til etterretning og ettertanke.." Ad topic.. og moderert(til trådstarters spørsmål): Det er neppe de helt store forskjellene på en S939-CPU..de være seg Newcastle, Winchester eller Venice.. med samme specs.. Det er fortetatt noen få (ihvertfall en?) tester mellom Newcastle og Winchester som naturlig nok ikke viste noen store forskjeller.. Det er ikke som for P4 da Prescott skulle "avløse" Northwood.. Da var vel Northwood best i de fleste tester, men i ettertid har det vel vist seg at Prescott har større klokkepotensiale... Det er også *indikasjoner* på at Venice har større potensiale enn Winchester.. som igjen (i ettertid) vel har vist seg å klokke bedre i snitt enn tilsvarende Newcastle.. Om noen måneder vet vi vel svaret... Endret 27. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hmm, det er nok mange av Venice'ene som klokker bra og da.. Må vel finnes flere av du gode CPU'ene som Anandtech, xbitlabs osv. fekk utdelt.. Joda sikkert en del som klokker bra,men muligens litt påfallende at de eksemplarene som blir sendt ut til større testforum klokker så veldig bra da . Men la nå det være sagt med en gang , dette er en bra cpu,men forvent ikke at du får en suprklokker Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg lurer litt på, som bla Daniel 984 har vært inne på, er det noen teknisk forklaring på hva som skulle gjøre Venice kaldere enn Winchester? (Nå viser det seg vel at den ikke er det, men man har vel trodd at den skulle være det for en grunn...) Og er det slik at SSE3 støtte+ bedre minnekontroller krever fler transistorer, eller er det likt anntall som i Winchester? Jeg bare tenkte på da Intel gikk fra 130nm (Nothwood) til 90nm (Prescott) ble det vel samtidig en voldsom økning i transistorer, som vel kan være litt av forklaringen på at den ble mye varmer enn sin forjenger, til tross for 90 nm teknologi. Dette er altså et spørsmål, ikke en påstand Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Dette er altså et spørsmål, ikke en påstand Jeg har lest noen artikler som prøver å forklare det uten at jeg har synes den var særlig vitenskapelig begrunnet.. Noe om at flere/mindre transistorer innen samme flateinnhold fikk dårligere "heat dissipation" selv ved lavere effektuttak... Når det gjelder Prescott hjalp det jo heller ikke at den dro vesentlig mer effekt enn sin forgjenger... NW regnes vel fortsatt som en av de mer effektive i så måte.. Det er dog ingen tvil om at Winchester (og nå Venice) drar betraktelig mindre strøm enn Newcastle... særlig ved idle/lav belastning... Det pussige er.. nettopp som du stiller spørsmål om... at ved full load/samme VCore så er varmeutviklingen på 0.9mikron CPU'ene omtrent like stor som for 0.13micron CPU'ene... til tross for lavere effektuttakt.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 da var min på plass.. har montert den.. driver på og backuper ting og tang nå.. så kommer tilbake med mine klokke.erfaringer om cpu'en som noen timer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 da var min på plass.. har montert den.. driver på og backuper ting og tang nå.. så kommer tilbake med mine klokke.erfaringer om cpu'en som noen timer Backup er feigt! Lykke til... håper du har fått deg en "gullchip" som klarer 20%++ OC uten å røre VCore. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Nå har jeg bare bedrevet lekeklokking med min 6 timer gamle A64 3000+ "Venice", men den var primestabil på 2500MHz i en time og hadde ikke noen problemer med å boote opp på 2900MHz. Det er da ikke så ille? Gadd ikke prøve prime her dog, da jeg bare har boxedkjøler med thermalpad foreløpig Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Nå har jeg bare bedrevet lekeklokking med min 6 timer gamle A64 3000+ "Venice", men den var primestabil på 2500MHz i en time og hadde ikke noen problemer med å boote opp på 2900MHz. Det er da ikke så ille?Gadd ikke prøve prime her dog, da jeg bare har boxedkjøler med thermalpad foreløpig må jo bare si at få "winnnier" klarer dette..... og tror også "snekkern" har en veldig god winnie. ble litt imonert over at dette var boxed kjøla! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Nå har jeg bare bedrevet lekeklokking med min 6 timer gamle A64 3000+ "Venice", men den var primestabil på 2500MHz i en time og hadde ikke noen problemer med å boote opp på 2900MHz. Det er da ikke så ille? Det er meget bra det der! Kan du si noe om VCore også? Hvor mye VCore var nødvendig for 2500Mhz... (forhåpentligvis lite over default).. og hvor mye ga du den for å boote på 2900Mhz... Du har nok gjort et meget godt kjøp med den CPU'n der ja.. Edit og PS: Men hvorfor i all verden kjøpte du ikke en anstendig kjøler samtidig? En AC Freezer koster jo ikke allverden og kjøler meget bra i forhold til stock.. Endret 27. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Nå har jeg bare bedrevet lekeklokking med min 6 timer gamle A64 3000+ "Venice", men den var primestabil på 2500MHz i en time og hadde ikke noen problemer med å boote opp på 2900MHz. Det er da ikke så ille?Gadd ikke prøve prime her dog, da jeg bare har boxedkjøler med thermalpad foreløpig Det er meget bra,jeg har tross alt en 3800 og den klarer "kun" 2800 med vannkjøling . DVS at min klarer 400 i overklokk og din 1100 Endret 27. mai 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå