ManagHead Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Da er OCZ Platinium Rev.2 bra, men dyre også... Noe annet du kunne gått for var et DFI Lanparty istedenfor ASUS kortet. Du kan du kjøpe billige Twinmos BH-5 brikker. Di klokker bar, når di for vDimm far 3.2 og oppover. Og det kan DFI kortet gi. Edit: Ahh, du har kjøpt hovedkort ja.. OCZ er bra ja (har faktisk to stk for salg) Men nå skal jeg teste min 3800 venice som jeg nettop har montert Kom med res da Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kan iallefall si den IKKE klokker noe lengre enn min 3500 winchester, dvs at den egentlig klokker dårligere da 3500 kjører std på 2,2 og denne 2,4 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kan iallefall si den IKKE klokker noe lengre enn min 3500 winchester, dvs at den egentlig klokker dårligere da 3500 kjører std på 2,2 og denne 2,4 trodde venice var "konge på haugen" når det gjelder klokking jeg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kan iallefall si den IKKE klokker noe lengre enn min 3500 winchester, dvs at den egentlig klokker dårligere da 3500 kjører std på 2,2 og denne 2,4 trodde venice var "konge på haugen" når det gjelder klokking jeg Nei,ser ikke slik ut, er vel med den som med de andre at det finnes eksemplarer som klokker bra, men at hovedmengden av disse er som andre. Nemmelig sånn midt på treet . Min 3500 2,2 klarte å kjøre på 2780 og min 2800 2,4 klarer 2800, altså klarer den 180 mindre i og med at den i utgangspunktet kjører 200 mer . Så å forvente at en automatisk får en "superklokker" bør en ikke, da er det nok mange som blir skuffet . Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kan iallefall si den IKKE klokker noe lengre enn min 3500 winchester, dvs at den egentlig klokker dårligere da 3500 kjører std på 2,2 og denne 2,4 trodde venice var "konge på haugen" når det gjelder klokking jeg Nei,ser ikke slik ut, er vel med den som med de andre at det finnes eksemplarer som klokker bra, men at hovedmengden av disse er som andre. Nemmelig sånn midt på treet . Min 3500 2,2 klarte å kjøre på 2780 og min 2800 2,4 klarer 2800, altså klarer den 180 mindre i og med at den i utgangspunktet kjører 200 mer . Så å forvente at en automatisk får en "superklokker" bør en ikke, da er det nok mange som blir skuffet . vis du ikke fikk en slik "bad version" da.. skal sjekke når jeg får min om den klokker bra eller ikke.... Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 ____________________________________________________________________ BaX sa: Da er OCZ Platinium Rev.2 bra, men dyre også... Noe annet du kunne gått for var et DFI Lanparty istedenfor ASUS kortet. Du kan du kjøpe billige Twinmos BH-5 brikker. Di klokker bar, når di for vDimm far 3.2 og oppover. Og det kan DFI kortet gi. ____________________________________________________________________ Snekker`n sa: OCZ er bra ja (har faktisk to stk for salg) ____________________________________________________________________ Hva med disse? https://prisguiden.no/produkt/9869 Noen klokke-erfaring på disse? Snekkern: Har du lagt de ut for salg? Pris? takktakktakktakk Mvh JaNeiJo Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 vis du ikke fikk en slik "bad version" da.. skal sjekke når jeg får min om den klokker bra eller ikke... Tror ikke det, snakket nettop med en annen som også har en 3800 venice og han klarte mindre en meg ca 2650 . Så må si jeg ikke ble imponert, spesielt med tanke på at jeg har iskald vannkjøling så cpu temp er aldri over 25-30 grader load. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Kan iallefall si den IKKE klokker noe lengre enn min 3500 winchester, dvs at den egentlig klokker dårligere da 3500 kjører std på 2,2 og denne 2,4 Takk vår kjære "Snekker'n"...for din oppfølging her... Fint at du skaper *litt* (det er lov å håpe) realitetsbehandling av disse så *utrolig* oppskrytte CPU'ene.. Akkurat i disse dager vil jeg tro både Komplett og Netshop har fullt opp med å pakke CPU'er til alle tilbedere av AMD Venice.. Ganske interessant å se hvordan en produktnyhet godt presentert på nett.. og av "profetene" kan slå til de grader an hos "disiplene".. Noe slikt ville *neppe* skjedde med en nyhet fra Intel.. Ganske fornøyelig å betrakte som en sosial studie dette... PS og Edit: Jeg vil trolig bytte ut min "Winnie" med en "Venice" likevel.. dersom andre kan gi tilbakemelding om forbedret minnekontroller for 3200+-verjsonen (når den kommer)... Bare så det er nevnt.. Endret 24. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Ja det viser vel bare at venice er omtrent som med winchester når det gjelder klokking og at det finnst eksemplarer av begge som klokker meget bra. Men det ser ut som det er langt mellom disse og at en må ha gullhår i ræ.. for å få en slik, desverre har iallefall ikke jeg det . Så til alle som satser på disse utelukkende for at de skal klokke langt vil jeg si, skru ned forventningene . Det er bedre å bli positivt overrasket om det skulle vise seg at den klokker veldig langt, istedenfor å sitte med skjegget i postkassa. Er nemmelig redd for at det blir mange "skjeggete" postkasser rundt omkring da Endret 24. mai 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er ikke eneste forskjellen på Venice og "Winnie" at Venice kjører SSE3? Trodde hvertfall jeg. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har lest det samme selv i diverse tester, samt at svært få programmer støtter SSE3. Så konklusjonen er kanskje at forskjellen er minimal mellom Venice og Winschester? Har hørt at Venice skal være mer overklokkingsvennlig, men vet ikke om det stemmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har hørt at Venice skal være mer overklokkingsvennlig, men vet ikke om det stemmer. Er det nesten ingen som gidder å lese postene i en tråd? Dersom du/dere gjorde det har dere ett par innlegg som klart motsier "trosretningen" at Venice klokker mye bedre enn Winchester... For tiden tester jeg Clawhammer for S754.. og begge de jeg har prøvd (kjøpt for "en slikk og ingenting" på PS-Data) klokker *langt* bedre enn de to "winniene" jeg har testet ut.. Bare så det er nevnt.. liksom... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hva er SSE3 ? og når og hva brukes den (til) ? Lenke til kommentar
px Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Ble litt sur når jeg leste denne tråden, har nettopp kjøpt en 3500+ som ser ut til å være newcastle, og den kommer i morgen. Skal ikke klokke. Spiller det da noen rolle hvilken jeg har? Bør jeg returnere den uåpnet? Leker litt med tanken på å bytte den i en 3800+, men det er vel ikke verdt det... Vanskelig å velge... Bygge hardware i morra, eller om 3 dager... Endret 25. mai 2005 av petter; Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 TL1000S Skrevet 25/05/2005 : 01:17 Takk vår kjære "Snekker'n"...for din oppfølging her... Fint at du skaper *litt* (det er lov å håpe) realitetsbehandling av disse så *utrolig* oppskrytte CPU'ene.. Akkurat i disse dager vil jeg tro både Komplett og Netshop har fullt opp med å pakke CPU'er til alle tilbedere av AMD Venice.. Ganske interessant å se hvordan en produktnyhet godt presentert på nett.. og av "profetene" kan slå til de grader an hos "disiplene".. Noe slikt ville *neppe* skjedde med en nyhet fra Intel.. Ganske fornøyelig å betrakte som en sosial studie dette... Må bare støtte meg til det utsagnet, må innrømme at jeg syns det faktisk er litt fornøyelig jeg også... Altså trist for de som ikke får det de hadde håpet, men jeg og en del andre har jo forsøkt og mane til litt forsiktighet når det gjelder anbefalninger av cpu før man har litt flere bruker- erfaringer. Her på forum er det jo forlengst opplest og vedtatt at rekkefølgen er: Venice , Winchester, Clawhammer, Og at venice klokker SINNSYKT bra..! Nå syns jeg det begynner å dukke opp fler og fler indikasjoner på at den ikke er kjøligere enn Winchester, og heller ikke nødvendigvis klokker bedre. Selvfølgelig er det fortsatt individuelt hvor bra cpu'er klokker. Men så langt ser jeg ikke så mange gode grunner til og anbefale folk og både vente, eller betale mer for Venice. Akkurat nå er jeg lykkelig for at jeg på ren impuls, og før jeg lærte her på forum at jeg hadde gjort en "tabbe", kjøpte min billige 3500+ Clawhammer som så langt virker utmerket på 2,7Ghz med boxed. Nå er det jo fortsatt håp om at vi får se bedre resultater enn de få jeg har sett av privatpersoner så langt. Men dette burde i alle fall være en oppvekker når det gjelder en del "sannheter" som mer eller mindre grunnløst oppstår her Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Ble litt sur når jeg leste denne tråden, har nettopp kjøpt en 3500+ som ser ut til å være newcastle, og den kommer i morgen. Skal ikke klokke. Spiller det da noen rolle hvilken jeg har? Bør jeg returnere den uåpnet? Leker litt med tanken på å bytte den i en 3800+, men det er vel ikke verdt det... Vanskelig å velge... Bygge hardware i morra, eller om 3 dager... Med en winnie eller venice så får du jo en kaldere cpu som gir en ikke så fult bråkete cpu-kjøler. Men det er nok ingen stor forskjell. Edit: Mulig venice liker seg bedre under 0*C? Hvis den får bra kjøling hopper hastigheten i været? Endret 25. mai 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Snekker`n Skrevet 25/05/2005 : 01:11 Min 3500 2,2 klarte å kjøre på 2780 og min 2800 2,4 klarer 2800, altså klarer den 180 mindre i og med at den i utgangspunktet kjører 200 mer . Så å forvente at en automatisk får en "superklokker" bør en ikke, da er det nok mange som blir skuffet . Nå vet ikke jeg hva slags hk du har brukt, men kan det hende at fremtidige bios'er kan gi noe bedre resultater eller? Jeg bare spør, fordi det vel gjerne nettopp har kommet bios til de forskjellige hk med støtte for Venice, og jeg har friskt i minne min elendige klokk med første bios til mitt A8N-sli. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Edit: Mulig venice liker seg bedre under 0*C? Hvis den får bra kjøling hopper hastigheten i været? Enig, mener å ha lest flere steder at Venice-kjernen ikke plages av cold-bugen som hang over winchester'ene... uten at jeg har ekstremkjøling eller cpu'er til å påvise denne påstanden Edit: Akkurat i disse dager vil jeg tro både Komplett og Netshop har fullt opp med å pakke CPU'er til alle tilbedere av AMD Venice..Ganske interessant å se hvordan en produktnyhet godt presentert på nett.. og av "profetene" kan slå til de grader an hos "disiplene".. Noe slikt ville *neppe* skjedde med en nyhet fra Intel.. Ganske fornøyelig å betrakte som en sosial studie dette... Synes det er mer fornøyelig å betrakte det som sosial studie din evige heksejakt etter folk som mener denne generasjons prossorer er dominert av AMD, når dette er et faktum som gjenspeiler seg i 9/10 benchmarks Beklager, måtte bare få ut litt oppspart frustrasjon der. Endret 25. mai 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
px Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ble litt sur når jeg leste denne tråden, har nettopp kjøpt en 3500+ som ser ut til å være newcastle, og den kommer i morgen. Skal ikke klokke. Spiller det da noen rolle hvilken jeg har? Bør jeg returnere den uåpnet? Leker litt med tanken på å bytte den i en 3800+, men det er vel ikke verdt det... Vanskelig å velge... Bygge hardware i morra, eller om 3 dager... Med en winnie eller venice så får du jo en kaldere cpu som gir en ikke så fult bråkete cpu-kjøler. Men det er nok ingen stor forskjell. Edit: Mulig venice liker seg bedre under 0*C? Hvis den får bra kjøling hopper hastigheten i været? Skal bruke denne kjøleren, så jeg regner med det går bra... liker bare ikke å kjøpe gårsdagens cpu idag... Menmen... Oppgraderer til x2 om et halvår Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Snekker`n Skrevet 25/05/2005 : 01:11 Min 3500 2,2 klarte å kjøre på 2780 og min 2800 2,4 klarer 2800, altså klarer den 180 mindre i og med at den i utgangspunktet kjører 200 mer . Så å forvente at en automatisk får en "superklokker" bør en ikke, da er det nok mange som blir skuffet . Nå vet ikke jeg hva slags hk du har brukt, men kan det hende at fremtidige bios'er kan gi noe bedre resultater eller? Jeg bare spør, fordi det vel gjerne nettopp har kommet bios til de forskjellige hk med støtte for Venice, og jeg har friskt i minne min elendige klokk med første bios til mitt A8N-sli. Bruker DFI NF4-SLI DR med siste bios. Noen nevte kjøligere cpu med venice, faktum er vel at den er varmere enn winchester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå