AMDguru1 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Automat eller manuell? Planen var vel automat, men vi får høre hva Joacim sier. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Automat eller manuell? Planen var vel automat, men vi får høre hva Joacim sier. Seff automat! Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 okai. det blir en komfortabel og herlig cruiser dere får Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 okai. det blir en komfortabel og herlig cruiser dere får Giringa er halve opplevelsen med å kjøre bil.. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 okai. det blir en komfortabel og herlig cruiser dere får Giringa er halve opplevelsen med å kjøre bil.. ...men kan være noe herk hvis girkassa er usmidig. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Og som automatkassa på 9-5, utrolig treg! Er ikke mye gøy med giring på rattet når det tar nesten et sekund før den girer... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Vi skulle få en spesial-automatsak som skulle være bedre enn normale automatkasser fra Saab - da vi kommenterte det med treg giring efter å ha lest på nettet. Vet ikke hva de legger i det jeg, men fabrikken skal visst få jobbe godt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 okai. det blir en komfortabel og herlig cruiser dere får Giringa er halve opplevelsen med å kjøre bil.. Helt enig der Men det er de som foretrekker automatkasse også.. Også har vi de som faktisk ikke har lov å kjøre med noe annet Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Minner dere om at du i US må betale EKSTRA for sånn vanlig gir. Tviler på at jeg kommer til å kjøre noe annet enn automat, usikker på om jeg skal gidde å ta førerkort for begge... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Men det er de som foretrekker automatkasse også.. Kvinnfolk, heter de.. Om som dem sier; Det er med kvinnfolk som med snegler. De har en funksjon, man vet bare ikke helt hvilken.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Minner dere om at du i US må betale EKSTRA for sånn vanlig gir. Tviler på at jeg kommer til å kjøre noe annet enn automat, usikker på om jeg skal gidde å ta førerkort for begge... Jada, du må betale ekstra for slik i Norge også. Men da er det slik i verden at det er ikke alt som er verdt å betale ekstra for. he he Kjører du opp på manuelt gira bil (som du så oftest må) så har du lappen på begge. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Minner dere om at du i US må betale EKSTRA for sånn vanlig gir. Tviler på at jeg kommer til å kjøre noe annet enn automat, usikker på om jeg skal gidde å ta førerkort for begge... Vil på det sterkeste anbefale å ta lappen med manuelt gir... Du vil bli sett på som en idiot dersom du bare har handicaplappen! Er enig i at det er behagelig med automat, men med lappen kun for det kan du aldri låne andres biler, eller kose deg med en skikkelig sportsbil for den saks skyld... Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 For all del, ta lappen med manuelt gir. Å kjøpe eldre ungdomsbiler med automat er ikke å foretrekke (selvom jeg tviler på at det blir så aktuelt for deg ) Lenke til kommentar
edonis Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Gratulerer med flott bil! Alle fargene var stygge? Synes nesten alle fargene man kan få på 9-5 er fine, men hver sin smak! Jeg er en av dem som liker best å kjøre med automat, jovisst er det litt gøy å gire av og til, men totalt sett synes jeg automat er å foretrekke.. Kjøpte meg jo egen bil neste utelukkende for å øve på manuell, for tenk hvor kjedelig det er å ikke kunne kjøre begge deler? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Helt grei den farven vi gikk for, nocturne blue eller hva de kalte den... Men spesielt pene var ingen av farvene. Espresso Black var den andre aktuelle farven, men vi synes det var for mye brunt i den. Jeg er veldig glad i sorte biler med sotede ruter og liskom hele det "sorte imaget". Vi har dog hatt hvit bil en gang, i Canada. En Lincoln Town Car. Det var liksom greit siden portieren spylte den ukentlig, men det var jo en del fluer som kom på panseret... I No har vi alltid hatt metalic lakk så vidt jeg kan huske, rød volvo, silver Mercedes, mørkeblå Saab 9-3 og mørk-mørk-grønn Mondeo. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 1. Akkurat panseret er vel ikke spes flueutsatt, det er vel mer grillen og frontfangeren..? 2. Bytta dere ut en 9-3 i en Mondeo..? Liker tankegangen.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Vi hadde 9-3-en frem til februar ca - hvor vi trodde vi skulle kjøpe ny bil. Vi hadde i utgangspunktet en Ford Mondeo til "familiebruk" og en Saab 9-3 for jobbkjøringen til pappa. Men siden mamma etterhvert har gitt mer og mer opp førerkortet, strøket 8 ganger på oppkjøringen - fant vi det mer hensiktsmessig med en bil, som både er OK for jobbkjøring (uten at de mobber pappa ) og som familiebil. Panseret og grillen og støtfangeren er temmelig utsatt for fluer - så vidt jeg husker. Vi hadde nyvasket bil, kjørte fra Montreal til US-grensen, omtrent 1,5 time hvis jeg husker rett, kanskje helt oppi tre, og bilen var sort-flekkete til de grader da vi stod på grenseovergangen... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hm, ok. Trodde Saaben ble solgt og Mondeoen innkjøpt. Kanskje like greit for andre trafikkanter at din mot gav opp lappen.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Kanskje like greit for andre trafikkanter at din mot gav opp lappen.. Definitivt! (Hun var imidlertid lovet en Jag S-Type om hun fikk lappen... ) Nå tjener Oslo Taxi rundt 10 000 i måneden på henne. En vel så god løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå