Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-5 Aero

Anbefalte innlegg

Men hvorfor har Vector Sport-utgaven en 2,3 liters turbomotor på 185 hester, mens Aero bare har 2,3T på 150..?

Det har noe med Aero er Utstyrt med en Lavtryksturbo som jobber fra rundt 1000Rpm`s og er med i hele spekteret på turtallet.

Vector er en ordentlig turbo som gjerne slår inn rundt 2000+ Rpm`s og da med høyere trykk.

Mer "kick" i motoren da du kjenner turboen jobbe, noe du ikke gjør med en Lavtryksturbo i den grad.

Forøvrig så er det STORT trim potensiale på saab i sverige.

Forøvrig mitt valg ville vært en V70N R AWD :D den er syk å kjøre....

Seff en XC90 med V8 er heller ikke å fornekte :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, de har faktisk en temmelig ny sekstrinns-automatkasse, men denne er litt for komfortabel, så girskiftene går litt for tregt... Men skal man ha stor motor og kjøre fort, så kjøper man ikke automat  :p

hva med feks mclaren mercedes som du kun får med automat? den har over 600 hester og går i over 300kmh. saken er at automatgirkassen til saab stinker og gjør bilen mye tregere.

greit nok at du er saab-fanboy duste lie men du trenger ikke være usaklig :p

urk, er jo ikke usaklig. jeg synes ikke denne automatkassen til saab er noe egentlig, det er vel heller det at jeg ikke er noe fan av automat i det heletatt. skal man ha automat er det for å kjøre komfortabelt, da kan man ikke klage over at det går sakte...

"Men hvorfor har Vector Sport-utgaven en 2,3 liters turbomotor på 185 hester, mens Aero bare har 2,3T på 150..?"

- eh nå blander du vel litt? Aero har 250 hk, kanskje skrivefeil?

Lenke til kommentar

Men hvorfor har Vector Sport-utgaven en 2,3 liters turbomotor på 185 hester, mens Aero bare har 2,3T på 150..?

Du kan få 9-5 i Vector Sport utgave med 2,3t med 185hk, men Aero kommer kun i 2,3T med 250hk - IKKE 150, hvilket er 2,0t. Før fantes det også en 2,3t som ga 220hk tror jeg det var, men ser ut som denne er tatt ut av produksjon nå.

Vær klar over at det trolig kommer en faceliftet 9-5 til høsten, så hvis dere klarer å vente noen få måneder får dere kanskje se hvordan den vil se ut...

Lenke til kommentar

Det kommer en ansiktsløftning av 9-5 i Desember. Prisen vil også gå oppm og det er visstnok mer løftning enn de tidligere årenes ansiktsløftninger. Men innmaten er den samme, men det åpner for automatisk dekktrykkskontroll, den nye generasjonen diesel etc.

Imidltertid trenger vi bilen nå, og bestiller vi før tiende i sjette, rekker vi å få den før Trollhättan tar fellesferie. Blir moro.

Lenke til kommentar
Tror ikke vi driver å tenker på årsvagiften, men jo, det er det vel. Men det blir vel akkurat ikke det hvis vi bestiller den tiende juni. Eller kanskje akkurat. Samme det egentlig.

hehe, høres ut som at du har mye gryn..

har du slitt å arbeidet år og dag inn for pengene eller er du en pappa gutt :p ?

Har egentlig ikke så mye med det, men måtte bare spørre..

edit: uansett syntes saab 9-5 aero er en super digg bil.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
hehe, nå er det vel joakim under 18 år, så tror det er snakk om familiens bil ;)

Tror nok også det hvis man leser tråden fra første innlegg. Jeg registrerte allikevel bilen min i dag, selv om jeg kunne spart 1400 eller noe ved å ha ventet 28 dager.. Og hvis vi snakker om en familiebil man trenger å bruke så har ikke 1400 kroner så mye å si til å fra..

Lenke til kommentar

Dette er en familiebil jah. Før hadde vi en Ford Mondeo som familiebil, toppmodellen til ford og alt muliog, men... Det er en ford... Men den ble kjøpt for å få inn barnevognen til lillebroren min enkelt. Nå er ikke det noe problem på noen biler i den klassen. Men pointet var at vi hadde den, pluss en 9-3 som bil for foretningspartnere og gjester som måtte kjøres, og som pappa tok til jobb. Men siden det uansett bare er han som kjører, skal vi nå kutte ned til en bil, som kan brukes både til "frakt" av pappas gjester og til jobb, OG til hytter og familieforeteelser.

Jeg får en bil når jeg blir atten jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...