Hefla Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Var å så 9-3 stasjon vi og. Den er lik 9-5, men ti cm kortere panser og ti cem kortere baksete. baksetet er svært viktig. Mener du at det er karbon?! Er stål standard da?! Dette skal jeg virkelig få sjekket opp!! Ja, 3900 kr og imitert børstet alu er standard... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hva er vitsen med å oppgradere til karbon da? :| Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Norske bilavgifter straffer dessverre Saab 9 5 generelt hardt ja Kostnadsoverslag i Norge Saab 9-5 Estate 2.3T 250 hk med masse ekstrautstyr, ca 690 -700000 NOK Kostnadsoverslag i Sverige Saab 9-5 Estate 2.3T 250 hk med masse ekstrautstyr, ca i underkant av 400000 SEK Men men har man pengene så er det vel en kuul bil Endret 23. mai 2005 av tintin77 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Vi hadde en lincoln town car da vi bodde i Canada. Tenkte å ta den med over. Ville kostet langt over millionen i avgifter. Uaktuelt? ja... Norske bilavgifter er generelt alt for strenge. Lincoln Town Car er kåret til USAs sikreste bil eller noe. Synes det ville vært langt bedre å oppfordre folk til å skifte ut bilparken med nyere og sikrere biler enn å ha høye avgifter som nettopp forhindrer dette. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hva er vitsen med å oppgradere til karbon da? :| tja... noen synes det vel ser frekkere ut da.... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Hva er vitsen med å oppgradere til karbon da? :| tja... noen synes det vel ser frekkere ut da.... OK... Opp til dem, men å betale ekstra for noe sånt? Jaja... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Vi skal ha en samtale med salgssjefen deres klokken ni fredag neste uke. Blir nok bil ja! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Vi skal ha en samtale med salgssjefen deres klokken ni fredag neste uke. Blir nok bil ja! Knall! Blir bra.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Vi skal ha en samtale med salgssjefen deres klokken ni fredag neste uke. Blir nok bil ja! Knall! Blir bra.. Bortsett fra at jeg fant ut at jeg er på telttur der. Tørr vi stole på pappa? Helt off-topic egentlig... Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Kjøp Saab 9-5! Det er en herlig bil, vi har selv en 2003-mod i Vector-utførelse, dessverre med minste bensinmotor. Men den er herlig, Aero-modellen er bare herligere... Lenke til kommentar
edonis Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kjøp 9-5 Aero, ja! Vi har selv en 2004 Saab 9-5 Vector Estate 2,0t Aut med ganske mye ekstrautstyr. Herlig bil, og selv om den er mye eldre enn dens konkurrenter er det fortsatt den jeg vil ha.. Det er egentlig bare å krysse av for ekstrautstyr. Vector blir som oftest karakterisert som nest beste utstyrsnivå. Linear - Arc - Vector - Aero. Gjerne prøv ventilerte seter, skinnsetene kan jo være ganske varme om sommeren men vær klar over at de støyer noe voldsomt og det føles litt som at det suger i rævva. Våres niofemma: Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 og det føles litt som at det suger i rævva. Da var det bestemt. Jeg skal ha ventilerte skinnseter i min neste bil. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 her kan du laste ned test av saab 9-5 aero http://gear.lettlurt.no:6969/stats.html?in...776b48647289966 Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Noen som vet hvorfor Saab har ett såpass stort sprik mellom akselreaksjon mellom manuell og automat... Dette gjelder de sprekeste modellene Er de manuelle kassene bare veldig raske og automatkassene trege eller hva... Jeg synes muligens det er for stort sprik når man ser på disse tallene: Saab 9 3 Sportssedan Aero 2.8 Turbo V6 250 hk 0 till 100 km/h man. 7,3sek auto. 8.3sek. Saab 9 5 Sedan Aero 2.3T 250hk 0 till 100 km/h: man. 6,9sek; auto. 8.2sek. Men ellers er jo bilene defintivt bra Endret 3. juni 2005 av tintin77 Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 sikkert fordi de har gammeldagse automatkasser, men enig at det var stor forskjell Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Nei, de har faktisk en temmelig ny sekstrinns-automatkasse, men denne er litt for komfortabel, så girskiftene går litt for tregt... Men skal man ha stor motor og kjøre fort, så kjøper man ikke automat Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Nei, de har faktisk en temmelig ny sekstrinns-automatkasse, men denne er litt for komfortabel, så girskiftene går litt for tregt... Men skal man ha stor motor og kjøre fort, så kjøper man ikke automat bob bob.. jeg mener jo at automat kassene til volvo og saab suger big time i forhold til de tyske konkurentene. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Nei, de har faktisk en temmelig ny sekstrinns-automatkasse, men denne er litt for komfortabel, så girskiftene går litt for tregt... Men skal man ha stor motor og kjøre fort, så kjøper man ikke automat bob bob.. jeg mener jo at automat kassene til volvo og saab suger big time i forhold til de tyske konkurentene. Sant nok at tyske merker ala BMW, Mercedes, Audi har en tendens til å ha bedre automatkasser ja.. Men 6 trinns manuellkasser passer også veldig bra til kraftig motor da Men jeg tror Volvo har muligens vært litt mer heldig med sitt valg av automatkasser.. Volvo S60 T5 260 HK har disse tallene: T5: man 6,8 aut 7,1 sek Men men smak og behag Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Nei, de har faktisk en temmelig ny sekstrinns-automatkasse, men denne er litt for komfortabel, så girskiftene går litt for tregt... Men skal man ha stor motor og kjøre fort, så kjøper man ikke automat hva med feks mclaren mercedes som du kun får med automat? den har over 600 hester og går i over 300kmh. saken er at automatgirkassen til saab stinker og gjør bilen mye tregere. greit nok at du er saab-fanboy duste lie men du trenger ikke være usaklig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå